امیدوارم از مسئولان کشتی حمایت شود

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۷ ۱۰:۳۵
    کد خبر :321826

سرمربی تیم کشتی آزاد نوجوانان گفت: پس از دو سال تلاش و با حمایت فدراسیون کشتی توانستیم برای اولین بار در خارج از کشور قهرمان جهان شویم.

به گزارش غلامرضا محمدی با بیان مطلب فوق افزود: کشورهای آمریکا و روسیه دو قطب کشتی جهان هستند، آمریکایی ها سال گذشته قهرمان جهان شدند و روس ها نیز قدرت بلامنازع کشتی جهان محسوب می شوند، اما خدا را شکر توانستیم پس از دو سال تلاش و با حمایت فدراسیون کشتی برای اولین بار در خارج از ایران و پس از ۲۲ سال قهرمان جهان شویم.

وی در مورد توجه به رده های سنی پایه تصریح کرد: باید توجه ویژه ای به بخش پایه شود چرا که آینده سازان کشتی کشور همین عزیزان هستند که می بایست در سال های آینده در رده جوانان و پس از آن بزرگسالان کشتی بگیرند.

محمدی در مورد حضورش در تیم نوجوانان اظهار داشت: زمانی سرمربی تیم ملی کشتی بزرگسالان بودم و فقط رسول خادم توانست من را راضی کند که در رده نوجوانان حضور یابم، اما برای این کار باید عاشق کشتی بود و از خیلی چیزها گذشت تا بتوان در این رده کار کرد. باید اذعان داشت که این جایگاه واقعا با ارزش و مقدس است.

وی در مورد موفقیت بدست آمده تأکید کرد: ما به دور از حاشیه و بطور متمرکز روی هدفمان، کارها را انجام دادیم و خدا را شکر قهرمان جهان شدیم، اما در این راه دغدغه های مهمی وجود داشت که یکی از آن ها برخورد با نمایندگان رژیم اشغالگر قدس بود که خوشبختانه خطر موقتا برطرف شد اما این خطر هنوز در سه مسابقه جهانی پیش روی کشتی است و با توجه به اینکه مسولان فدراسیون و کادر فنی تابع سیاست های نظام هستند باید مراجع ذیصلاح از راه‌های دیپلماتیک مشکل کشتی را برطرف کنند و محرومیت های احتمالی را کاهش دهند.

محمدی در مورد ادامه برنامه های تیم نوجوانان تصریح کرد: ما در مهر ماه مسابقات المپیک جوانان در آرژانتین را پیش رو داریم که دو کشتی گیر از ۱۰ وزن ما در این مسابقات حضور خواهند داشت. قصد داریم در این رقابت ها در وزن ۶۵ و ۱۱۰ کیلوگرم که در مسابقات جهانی نیز این نفرات صاحب مدال برنز و طلا شدند حاضر شویم و امیدوارم آنها نیز بدرخشند.

وی ادامه داد: قطعا در مسابقات و اردوهای آینده ای که ما داریم استعدادها دیده می شوند و خیلی از کسانی که بیرون مانده بودند نیز دیده خواهند شد. در این راستا مسابقات قهرمانی کشور، عمومی و انتخابی تیم ملی را در پیش داریم.

محمدی در مورد درخواست کشور کرواسی برای برگزاری اردوی مشترک اظهار داشت: کرواسی درخواست اردوی مشترک داد ولی ما به خاطر مسابقات المپیک نوجوانان و نفراتمان که نیاز به استراحت داشتند نتوانستیم این کار را انجام دهیم و در حال حاضر خیلی از کشورهای دنیا خواهان برگزاری اردوی مشترک با ما هستند.

سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد در مورد نتایج کشتی در بازی های آسیایی تصریح کرد: قطعا در بازی های آسیایی جاکارتا امید کسب مدال است و کشتی جزو ورزش هایی است که می تواند صاحب مدال شود، اما کار سخت است.

دارنده ۴ مدال نقره و برنز جهان در پایان خاطرنشان کرد: من از مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک یک خواهش ویژه دارم که کشتی را حمایت کنند. کشتی پیشانی ورزش کشور و پرافتخارترین ورزش ماست و امیدوارم این حمایت ها به صورت جدی و عملی انجام شود. کشتی همواره در المپیک ها و بازی های آسیایی توانسته در ارتقای رنکینگ تیمی به طور کلی اثرگذار باشد و امیدوارم در اندونزی هم این اتفاق بیافتد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید