امسال دو میلیون و ۴۰۰ هزار ماموریت اورژانسی انجام شده است

    کد خبر :196446

معاون فنی و عملیاتی اورژانس کشورگفت:از ابتدای سال تاکنون دو میلیون و ۴۰۰ هزاربارهمکاران مابرای ارائه خدمت به محل حادثه اعزام شده اندکه بیش از ۴۴۰ هزار مورد آن مربوط به حوادث ترافیکی بوده است

دکتر حسن نوری در مراسم رونمایی از نرم افزار اورژانس ۱۱۵ گفت: اهمیت زمان در اورژانس پیش بیمارستانی کشور بسیار مهم است. در سال جاری تا به این روز حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار بار اورژانس کشور به ماموریت اعزام شده است که بیش از ۴۴۰ هزار مورد آن مربوط به حوادث ترافیکی است.

وی افزود: هنگام سکته مغزی حداکثر ۳ تا ۴ ساعت فرصت برای رسیدگی به بیمار وجود دارد و ثانیه ها بسیار پراهمیت هستند. برای مدیریت زمان چند راهکار وجود دارد که از جمله آنها افزایش نیروی انسانی و آمبولانس ها هستند.

نوری ادامه داد: هنوز نیروی انسانی ما علیرغم استخدامی های سال گذشته با کمبود مواجه است. اکنون برنامه ریزی هایی داریم که بیش از دو هزار و ۴۰۰ آمبولانس را به سیستم اورژانس کشور اضافه کنیم.

وی گفت: اورژانس هوایی خدمت بسیار ارزشمند و گران قیمتی اس که به صورت استیجاری در اورژانس استفاده می شود بعد از طرح تحول پنج بالگرد به اورژانس به ۳۳ بالگرد افزایش یافته است که اغلب اجاره ای هستند اما این بالگردها از طلوع تا غروب آفتاب می توانند خدمت ارائه دهند. برای خرید بالگردهای دید در شب موانع زیادی پیش رو است.

وی ادامه داد: به کارگیری همه این خدمات در جهت ارائه خدمت با سرعت زیاد به مردم کشور است. یکی از این راه ها که می توان به کار ما سرعت ببخشد استفاده از نرم افزار اورژانس است که باعث کاهش زمان مدیریت ارائه خدمت می شود. این نرم افزار با مسیریابی با سرعت هر چه تمامتر به محل حادثه اعزام می شود. گاها مردم هنگام دادن آدرس چون استرس دارند آن را غلط می دهند اما با استفاده از این نرم افزار می توانند با معلوم کردن آن روی نقشه درخواست آمبولانس بدهند.

نوری تصریح کرد: استفاده از روش های جدید عملیات مانند بالگردهای دید در شب نیازمند حمایت همه جانبه است تا بتوانیم هر چه زودتر به استانداردهای روز دنیا دست یابیم. اگرچه اورژانس کشور در سال های گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته است. در سال گذشته برای اولین بار ۳۹ پایگاه اورژانس روستایی را ایجاد کردیم که درصددیم این میزان را افزایش دهیم.

معاون فنی و عملیاتی اورژانس کشور گفت:بالگردهای مخصوص اورژانس (مدیکوپتر) به زودی وارد ناوگان هوایی کشور خواهند شد زیرا بالگردهای کنونی مناسب اورژانس نیستند البته در حال حاضر دو بالگرد برای پایتخت به کشور وارد شده اینکه در فرودگاه پیام در حال تجهیز ان هستیم.

به گزارش مهر، نوری ادامه داد: تامین بالگردهای دید در شب فقط از عهده وزارت بهداشت برنمی آید بلکه عزم ملی و بودجه زیادی می خواهد اما با توجه به پتانسیل آنها هزینه کردن روی آنها ارزش دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید