بازتاب ایران؛

امریکن اینترپرایز: بایدن نیازمند یک درس تاریخی است/ الجمینر: ایران همچنان شایسته اعتماد نیست/ آروتز شوا: ایران گفتگو با آمریکا را رد می کند/ نشنال اینترست: چرا ایران این همه موشک بالستیک می خواهد؟

    کد خبر :797874

«بازتاب» سعادت شریفی پوررسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل اندیشکده امریکن اینترپرایز، نشریه الجمینر، شبکه آروتز شوا و نشریه نشنال اینترست با تأکید بر موضوعاتی چون بایدن نیازمند یک درس تاریخی است، ایران همچنان شایسته اعتماد نیست، ایران گفتگو با آمریکا را رد می کند، چرا ایران این همه موشک بالستیک می خواهد؟ نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

امریکن اینترپرایز: بایدن نیازمند یک درس تاریخی است

مسئله بازگشت بایدن به برجام و کاهش فشار بین المللی بر جمهوری اسلامی ایران رسانه های زیادی را به خود مشغول کرده است.

در همین باره اندیشکده امریکن اینترپرایز نوشت: دولت بایدن در حال پیشبرد مذاکرات برای بازگشت به برجام است، به نظر می رسد برای وسوسه کردن ایران بخشی از پول های ایران آزاد شده است.

در ادامه این رسانه توافق با دولت ایران را نامطمئن دانسته است و توافق پایدار با ایران را توافقی می داند که در ان رهبری و سپاه پاسداران مذاکره کنند.

بایدن

این اندیشکده نتیجه می گیرد که رفتار دولت بایدن باعث می شود که کشورهایی مانند کره شمالی نیز به این فکر کنند که می توانند از طریق سرپیچی به اهداف خود برسد.

الجمینر: ایران همچنان شایسته اعتماد نیست

جلسه کشورهای عضو برجام و بحث هایی که درباره مثبت بودن روند گفتگوها منتشر شد باعث شده است برخی از رسانه ها فشار رسانه ای بر موافقان بازگشت به برجام را در آمریکا زیاد کنند.

از جمله این رسانه ها نشریه الجمینر است که نوشت: بازگشت دولت بایدن به پیمان های بین المللی که ترامپ از آن ها خارج شده بود بسیار مثبت است.

در ادامه می افزاید: البته تغییر رویه سیاست خارجی ایالات متحده در قبال منطقه خاورمیانه و بازگشت به سیاست های اوباما به سود غرب نخواهد بود.

ایران

در پایان این نشریه آورده است: بازدارندگی هسته ای بین کشورهایی مانند شوروی و آمریکا، هند و پاکستان را نباید با ایران مقایسه کرد. ایران باید اول ثابت کند که قابل اعتماد است.

آروتز شوا: ایران گفتگو با آمریکا را رد می کند

مسئله گفتگوی مستقیم ایران و ایالات متحده درباره برجام و به طور کلی مذاکره دوجانبه این کشورها، برای رسانه های مختلف از اهمیت خاصی برخوردار شده است.

شبکه آروتز شوا (کانال هفت) در همین باره نوشت: ایران هرگونه گفتگو با آمریکا را رد می کند؛ ایران می گوید در جلساتی که در هفته آینده در وین با سایر کشوهای حاضر در برجام برگزار می شود، هیچ جلسه ای با آمریکا نخواهد داشت.

گفتگو با آمریکا

در پایان این خبر آمده است: ایران گفتگو درباره برجام را جایز و لازم نمی داند، زیرا معتقد است آمریکا به همان صورت که یکباره از برجام خارج شده است باید بازگردد. همچنین اشاره شده است که آمریکا در قبال تخفیف در تحریم ها از ایران خواسته است برخی از فعالیت های هسته ای خود را کاهش دهد.

نشنال اینترست: چرا ایران این همه موشک بالستیک می خواهد؟

برنامه موشکی جمهوری اسلامی ایران یکی از مسائلی است که در سال های اخیر همواره در کانون توجه رسانه ها بوده است. تعداد و تنوع موشک های بالستیک ایران سوالاتی را به ذهن متبادر می کند.

نشریه نشنال اینترست در همین باره نوشت: برنامه موشکی ایران را باید جدای از برنامه هسته ای مورد توجه قرار داد و به آن پرداخت، یکی از نکات مهم درباره برنامه موشکی ایران این است که توسط سپاه پاسداران انجام می شود.

برنامه موشکی ایران

در پایان این نشریه این طور نتیجه می گیرد که نمی توان ایران را با تحریم کامل برنامه موشکی روبرو کرد زیرا دشمنان مسلح ایران در منطقه به ایران امکان کنار گذاشتن برنامه موشکی را نمی دهند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید