آمریکا رییس و چند نیروی صداوسیما را تحریم کرد

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ ۲۰:۲۱
    کد خبر :953665
امریکا رییس و چند نیروی صداوسیما را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا اسامی ۶ فعال رسانه‌ای ایران را در فهرست تحریم‌ها قرار داد. مطابق این بیانیه، اسامی محسن برمهانی، پیمان جبلی، احمد نوروزی، یوسف پورانواری، آمنه سادات ذبیح‌پور و علی رضوانی در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا شش شخصیت حقیقی صدا و سیمای جمهوری اسلامی از جمله رئیس این رسانه را در فهرست تحریم ها قرار داد.

دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و چند خبرنگار این رسانه را تحریم کرده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد پیمان جبلی، محسن برمهانی، احمد نوروزی، یوسف پورانواری، آمنه‌سادات ذبیح‌پور و علی رضوانی را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده است، صدا و سیما رسانه دولتی ایران “صدها اعترافات اجباری از بازداشت شدگان ایرانی، دوتابعیتی ها و شهروندان خارجی را در ایران پخش کرده است.”

وزارت خزانه داری آمریکا ادعا کرد: صدا و سیما و شرکت‌های تابعه آن که در سال ۲۰۱۳ تحریم شدند، به‌عنوان رسانه‌ عمل نمی کنند، بلکه به‌عنوان ابزاری مهم در کارزار سرکوب دسته جمعی و سانسور حکومت ایران علیه مردم این کشور ایفای نقش می کنند.

این نهاد آمریکایی ادامه داد: صدا و سیما مصاحبه های تلویزیونی از افرادی را تهیه و پخش کرده که حاکی از اعترافات اجباری است و در این اعترافات، افراد اعلام کرده اند که بستگانشان توسط مقامات ایرانی در جریان اعتراضات سراسری کشته نشده اند بلکه به دلایل تصادفی و نامرتبط جان خود را از دست داده اند.

ایرنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید