روحانی: امریکایی ها باید دقیق اعلام کنند کدام تحریمها حذف می شود

    کد خبر :803775
روحانی: امریکایی ها باید دقیق اعلام کنند کدام تحریمها حذف می شود

رئیس جمهور درباره احیای برجام گفت: امروز دیگر همه می‌دانند راه حل برای معضل برنامه هسته‌ای ایران اجرای توافق هسته‌ای است.

آقای روحانی در ادامه اظهاراتش در جلسه هیأت دولت افزود: باید این توافق نامه به خوبی اجرایی شود و ما اجرای سند برجام را نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد می‌خواهیم و دنبال زیاده خواهی نیستیم.

رئیس جمهور گفت: البته ما طلب‌هایی داریم که به صد‌ها میلیارد دلار می‌رسد، اما فعلاً نمی‌خواهیم آن را مطرح کنیم.

آقای روحانی با بیان این که برجام پلاس یا برجام ماینس نمی‌خواهیم، افزود: در این کار سه پله وجود دارد که اولین پله آن این است که رفع تحریم‌ها بر عهده امریکاست و دیگران مانند ۱+۴ باید کمک کنند که همه تحریم‌ها برداشته شود.

رئیس جمهور گفت: شرایط باید به شرایط برجام که در سال ۲۰۱۵ پیش بینی شده بود برگردد و هر نوع تحریم به بهانه دیگر و برچسب‌های جدید کنار گذاشته شود و ما به یک اقتصاد سالم متعادل قابل قبول برگردیم و البته آن‌ها هم برگردند به این که یک فعالیت هسته‌ای در ایران در چارچوب برجام انجام می‌دهیم.

آقای روحانی افزود: در این قدم علی الظاهر در زبان فعلاً جدی هستند و می‌گویند تحریم‌ها را برمی داریم، اما این عناوین برای ما مثل نفت و پتروشیمی کافی نیست بلکه باید تمام تحریم‌هایی که برداشته شود روی کاغذ بیاید و الا باز در کلیات گرفتار می‌شویم.

رئیس جمهور گفت: در بخش تحریم‌ها بار کامل بر عهده امریکاست که البته در یک قدم‌هایی جدی و یک جا‌هایی دو پهلو حرف می‌زنند.

آقای روحانی افزود: گام‌های ما تا امروز درست، صحیح و در چارچوب سیاست‌هایی که رهبر معظم انقلاب مشخص کردند، بوده و حالا گام‌های دیگر مانده است.

به گزارش صدا و سیما؛ رئیس جمهور گفت: البته این روز‌ها برخی فیلم‌هایی را درست کردند که مال پارسال و پیرارسال است و روی دستشان باد کرده است، دارند پخش می‌کنند که مال قدیم است و ما به آن کاری نداریم. البته این‌ها برای همان تفکرات قدیم است که ماهیت آن‌ها را افشا می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید