مهلت تمدید نمی شود؛

امروز آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده است

    کد خبر :622197

سازمان امور مالیاتی اعلام کرده که امروز دوشنبه 15 مهر 98، آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره تابستان ۹۸ و نیز پرداخت مالیات و عوارض متعلقه بوده و این فرصت تمدید نمی‌شود.

 

مطابق با ماده ۲۱ قانون ارزش افزوده، مودیان نظام مالیات بر ارزش افزوده، حداکثر ۱۵ روز پس از پایان هر فصل مهلت دارند اظهارنامه مالیاتی خود را از طریق سایت عملیات الکترونیکی مالیات بر ارزش افزوده به آدرس www.evat.ir ارائه و مالیات و عوارض متعلق را پرداخت کنند.

 

در این راستا مودیان مالیاتی به منظور برخورداری از هر گونه تسهیلات قانونی و جلوگیری از تعلق جرایم مالیاتی، باید تا تاریخ ۱۵ مهرماه نسبت به ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره تابستان ۱۳۹۸ و پرداخت مالیات و عوارض متعلقه اقدام کنند.

 

به گزارش مهر ،عواقب عدم تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده ، پرداخت جریمه ماهانه است؛ به نحوی که به نسبت موضوعات بندهای ۶ گانه ماده ۲۲ قانون ارزش افزوده، مشمولین، ۲۵ تا ۱۰۰ درصد مالیات متعلق ، جریمه خواهند شد و نسبت به تاخیر در پرداخت نیز ماهانه ۲ درصد، جریمه محاسبه و مطالبه خواهد شد.

 

در ماده ۲۲ قانون ارزش افزوده آمده است: در صورت انجام ندادن تکالیف مقرر در این قانون و یا در صورت تخلف از مقررات این قانون، مودیان مالیاتی علاوه بر اینکه باید مالیات متعلق وجریمه تأخیر را بپردازند که بر این اساس، مشمول جریمه ای به شرح زیر خواهند بود:

 

۱- عدم ثبت نام مودیان در مهلت مقرر معادل هفتاد و پنج درصد (۷۵%) مالیات متعلق تا تاریخ ثبت نامه یا شناسایی حسب مورد.

۲- عدم صدور صورتحساب معادل یک برابر مالیات متعلق.

۳- عدم درج صحیح قیمت در صورتحساب معادل یک برابر مابه التفاوت مالیات متعلق.

۴- عدم درج و تکمیل اطلاعات صورت‌حساب طبق نمونه اعلام شده معادل بیست و پنج درصد (۲۵%) مالیات متعلق.

۵- عدم تسلیم اظهارنامه از تاریخ ثبت نام یا شناسایی به بعد حسب مورد، معادل پنجاه درصد (۵۰%) مالیات متعلق.

۶- عدم ارائه دفاتر یا اسناد ومدارک حسب مورد معادل بیست وپنج درصد (۲۵%) مالیات متعلق.

 

همچنین در ماده ۲۳ این قانون آمده است: تأخیر در پرداخت مالیاتهای موضوع این قانون در مواعد مقرر، موجب تعلق جریمه ای به میزان دو درصد (۲%) در ماه، نسبت به مالیات پرداخت نشده ومدت تأخیر خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید