امتحان بزرگ فدراسیون کشتی و لزوم اتخاذ دیپلماسی قدرتمند برای عبور از بحران

  • ورزشی
  • شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ ۱۲:۴۴
    کد خبر :163363

اتحادیه جهانی کشتی تصمیم به ارجاع پرونده علیرضا کریمی به کمیته حقوقی و انضباطی خود گرفته است که این موضوع می‌تواند تبعات سختی را برای کشتی ایران در پی داشته باشد.
با توجه به بازتاب گسترده رسانه‌ای باخت کریمی به حریف روس در مسابقات کشتی آزاد امیدهای جهان در لهستان برای عدم رویارویی با کشتی‌گیر رژیم صهیونیستی، نناد لالوویچ، رئیس اتحادیه جهانی کشتی قطعا با فشار کمیته بین‌المللی المپیک و برخی کشورهای صاحب نفوذ مانند روس‌ها در مورد عدم دخالت سیاست در ورزش چاره‌ای جز این نداشته که با کشاندن این قضیه به کمیته حقوقی و انضباطی؛ اراده خود را برای حل این مسله نشان دهد. هر چند که از گوشه و کنار شنیده می‌شود توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک نیز به سختی پیگیر این موضوع است به طوری‌که در این خصوص از اتحادیه جهانی کشتی توضیح خواسته است.

قطعا مسابقه ندادن با نمایندگان رژیم اشغالگر قدس مسأله‌ای نیست که فدراسیون کشتی به تنهایی بتواند در مورد آن تصمیم‌گیری کند بلکه موضوعی است که باید نهادهای بالادستی در این زمینه ورود کنند؛ موضوعی که فدراسیون کشتی نیز به آن اذعان داشته است. کشتی ایران در این میان با دو موضوع دست به گریبان است با توجه به سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی و به رسمیت نشناختن رژیم غاصب صهیونیستی بحثی درباره مسابقه دادن با نمایندگان این رژیم مطرح نیست چرا که خط قرمزی برای سیاست ماست و بدون شک تبعات جبران ناپذیری در پی خواهد داشت؛ از سوی دیگر اگر با صراحت از عدم مبارزه با حریفان رژیم صهیونیستی سخن بگوییم، خطر تعلیق بیخ گوش کشتی ایران خواهد بود.

محرومیت کشتی‌گیر؛ مربیان و حتی فدراسیون کشتی از مسابقات بین‌المللی و بالاتر از آن تعلیق می‌تواند احکامی باشد که برای این پرونده با این بازتاب بین‌المللی گسترده پیش‌بینی کرد، اما از مجموعه مدیریتی کشتی کشور انتظار می‌رود با توجه به توان بالای تیم دیپلماسی کشتی ایران از این قدرت برای رفع این مشکل و تبدیل آن به کم هزینه‌ترین حکم؛ برای کشتی کشور استفاده کنند.

به گزارش فارس، انتخاب خادم با بالاترین رای بعنوان عضو هیأت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی و مراودات مناسب با کشورهای مختلف دنیا در سال‌های اخیر و ارتباط مناسب تیم دپیلماسی کشتی با اعضای پرنفوذ کمیته اخلاق و انضباطی و از همه مهم‌تر اعضای هیأت رئیسه و شخص لالوویچ می‌تواند به حل این مشکل کمک شایانی کند. این در حالی است که انتخابات فدراسیون کشتی قرار است ۲۸ آذرماه برگزار شود و امید می‌رود تیم مدیریتی و دیپلماسی کشتی کشور فارغ از نگاه به نتیجه این مجمع، برای حل این مسأله مهم و ملی اقدام کنند، اما بی شک اتحادیه جهانی کشتی نیز از امروز خیلی دقیق‌تر تمامی مسائل داخلی کشتی ایران را پیگیری می‌کند و متولیان سیاست و ورزش کشور در این راه باید همراه با فدراسیون حرکت کنند تا کشتی ایران بتواند از این گذرگاه سخت نیز عبور کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید