امارات واکسن سینوفارم را برای رده سنی ۳ تا ۱۷ سال تایید کرد

    کد خبر :832829
امارات واکسن سینوفارم را برای رده سنی ۳ تا ۱۷ سال تایید کرد

دولت امارات روز دوشنبه اعلام کرد واکسن ساخت چین سینو فارم را برای تزریق کودکان و نوجوانان در رده سنی ۳ تا ۱۷ سال تایید کرده است.

سازمان ملی مدیریت بلایای طبیعی و بحران فوری امارات در بیانیه‌ای گفت: این تصمیم پس از آزمایشات بالینی و ارزیابی‌های گسترده و بر اساس مجوز استفاده اضطراری و ارزیابی‌های محلی مطابق با مقررات مصوب گرفته شده است.

امارات نخستین کشور در منطقه خاورمیانه است که تزریق آزمایشی واکسن چینی سینوفارم به کودکان سه تا ۱۷ ساله را به‌منظور مطالعه میزان اثرگذاری واکسن برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در این گروه سنی، آغاز کرده است.

وزارت بهداشت و پیشگیری امارات برای مطالعه میزان ایمنی‌زایی واکسن سینوفارم برای کودکان سه تا ۱۷ ساله، تزریق آزمایشی این واکسن به ۹۰۰ کودک داوطلب را آغاز کرد.

امارات همچنین در ماه مه مجوز استفاده اضطراری از واکسن فایزر-بیون‌تک را نیز برای کودکان ۱۲ تا ۱۵ ساله صادر کرده و دبی در ماه تیر واکسیناسیون این گروه سنی را آغاز کرد.

به گفته وزارت بهداشت امارات تاکنون ۷۸ درصد از جمعیت ۹ میلیون نفری این کشور حداقل یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. با این وجود این کشور روزانه حدود هزار و ۵۰۰ مورد جدید از ابتلا به کرونا را به ثبت می‌رساند.

تاکنون در امارات بیش از ۶۸۳ هزار نفر به کرونا مبتلا شده و یک هزار و ۹۵۶ نفر دیگر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش ایرنا، این اقدامات درحالی انجام می‌شود که گسترش گونه‌های جهش‌یافته ویروس کرونا در سطح جهان منجر به افزایش تعداد موارد ابتلا ازجمله در کودکان و شدت علائم آن‌ها شده است. واکسیناسیون کودکان برای محافظت از آنان در برابر بیماری و همچنین ایمنی‌ گله‌ای برای مهار شیوع ویروس ضروری است. امارات متحده عربی در برنامه‌اش برای مقابله با بیماری کووید-۱۹ در نظر دارد که واکسیناسیون ۱۰۰درصد تمام گروه‌های هدف را تا پایان سال ۲۰۲۱ تکمیل کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید