ال جی هم به لیست تحریم کنندگان روسیه پیوست

    کد خبر :897110

در پی حمله نظامی روسیه به اوکراین و بی‌توجهی به هشدارها برای پایان جنگ، اروپا و آمریکا بزرگ‌ترین بسته‌های تحریمی تاریخ را برای این کشور تصویب کردند. به این ترتیب بسیاری از شرکت‌های فناوری یا به‌صورت داوطلبانه و یا در نتایج اجرای تحریم‌ها از بازار روسیه خارج شدند. حالا ال جی هم اعلام کرده با توقف فروش محصولات خود، به تحریم روسیه می‌پیوندد.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_این شرکت در بیانیه خود اعلام کرده ارسال تمامی محصولات خود را به روسیه متوقف می‌کند. ال جی البته اعلام نکرده این توقف و تحریم روسیه چقدر طول می‌کشد اما می‌گوید از نزدیک تحولات و وضعیت را تحت نظر دارد. ال‌جی می‌گوید شدیداً‌ نگران سلامتی همگان بوده و به کمک‌های بشردوستانه نیز متعهد است.

هنوز مشخص نیست دلیل تعلل ال‌جی در اتخاذ این تصمیم چه بوده است. پیش از این اکثر شرکت‌های فناوری از جمله اپل، مایکروسافت، سامسونگ، آمازون و … تحریم روسیه را اجرایی کرده‌اند. با این‌حال به نظر می‌رسد حتی شرکت‌هایی که تمایلی به این کار ندارند، تحت فشار رسانه‌ای و برای حفظ وجهه خود مجبور شده‌اند فعالیت خود را در روسیه متوقف کنند.

از آن‌جا که ال‌جی از بازار تلفن همراه نیز خارج شده، توقف فعالیت در یکی از بزرگ‌ترین کشورهای دنیا قطعاً به نفع این شرکت نیست. ال‌جی یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تلویزیون، کولرگازی، یخچال و سایر لوازم خانگی و الکترونیکی دنیاست. حالا با توقف فعالیت ال‌جی و سامسونگ، روسیه دوتا از بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا را از دست داده است. با این‌حال انتظار داریم برندهای چینی کماکان به فعالیت خود در روسیه ادامه دهند. چرا که چین یکی از حامیان اصلی روسیه و از معدود کشورهایی محسوب می‌شود که تهاجم این کشور به اوکراین را محکوم نکرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید