اخبار ضد و نقیض از انفجارهای بندر «فجیره» امارات/ رسانه های اماراتی تکذیب کردند

  • سیاسی
  • یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۴:۰۸
    کد خبر :536853

برخی منابع در کشورهای عربی از وقوع انفجاری مهیب در بندر الفجیره امارات که سحرگاه امروز رخ داده است خبر دادند.

­شبکه المیادین و خبرگزاری اسپوتنیک ساعتی پیش به نقل از منابعی در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از وقوع انفجارهای مهیب در بندر الفجیره امارات که سحرگاه امروز رخ داده است خبر دادند.
­شبکه المیادین به نقل از منابع خود افزود هنوز دلایل انفجارها در بندر فجیره امارات که منجر به آتش سوزی در چندین نفتکش شد که در بندر پهلو گرفته بودند مشخص نیست اما انفجارها بسیار قوی و پیاپی بود.
منبع اعلام خبر افزود این انفجارها در داخل بندر رخ داد و صدای انفجارها به وضوح شنیده شد. در پی وقوع انفجار هواپیماهای آمریکایی و فرانسوی بر فراز بندر به پراوز در آمدند. آمار نفتکش هایی که دچار حریق شده اند در خبرها هفت تا ده نفتکش اعلام شده است.


بنابر گزارش های چند رسانه ، صبح یکشنبه چندین انفجار مهیب در بندر الفجیره در امارات عربی متحده رخ داده است.رسانه های محلی به نقل از شاهدان اعلام کردند جنگنده های فرانسوی و آمریکایی هنگام وقوع حادثه بر فراز این بندر پرواز می کردند.
هنوز علت واقعی این حادثه مشخص نیست. گزارش های بیشتر حاکی از آن است که انفجار پس از آتش گرفتن دست کم هفت نفتکش رخ داده است.گفته می شود در پی انفجار‌های رخ داده، ۷ تا ۱۰ نفت کش آسیب جدی دیده اند.

بندر فجیره امارات یکی از مهم‌ترین بنادر نفتی منطقه است که از جایگاه ویژه‌ای در کاهش نقش استراتژیک تنگه هرمز برخوردار بوده و در مقطعی راه‌کار ایجاد کانالی به طول ۸۰ کیلومتر نیز مورد مطالعه و بررسی جدی قرار گرفت، اما از آن‌جا که این کانال بندر فجیره را به دو قسمت تقسیم کرده و همچنین شیب آب نیز مانع از کارکرد دائمی آن در عبور نفتکش‌ها بود، برنامه مزبور منتفی شد، ولی همچنان لوله‌های نفتی زیادی از این بندر برای انتقال نفت، بدون استفاده از تنگه هرمز، عبور می‌کند.

خبر تکمیلی:

رسانه های اماراتی به نقل از اداره اطلاع رسانی فجیره اعلام کردند:فعالیت در این بندر طبق معمول و به روال عادی انجام می شود و هیچ گونه خبری مبنی بر وقوع انفجار در بندر فجیره امارات گزارش نشده است .

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید