بازتاب ایران

المانیتور: فرمانده نظامی ایرانی، اسرائیل را تهدید کرد/ نیویورک پُست: ایران از پهپاد برای فیلم برداری از ناو آمریکایی استفاده کرد/ اوراسیاریویو: دولت مقصر رکود اقتصادی ایران است/ آروتزشوا: ایران سانتریفیوژهای غنی سازی 60درصد را کاهش داد

    کد خبر :804279

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل پایگاه خبری المانیتور، روزنامه نیویورک پُست، اندیشکده اوراسیاریویو و کانال آروتز‌شوا تأکید بر موضوعاتی چون فرمانده نظامی ایرانی، اسرائیل را تهدید کرد، ایران از پهپاد برای فیلم برداری از ناو آمریکایی استفاده کرد، دولت مقصر رکود اقتصادی ایران است، ایران سانتریفیوژهای غنی سازی 60درصد را کاهش داد، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

المانیتور: فرمانده نظامی ایرانی، اسرائیل را تهدید کرد

افزایش تنش ها بین ایران و اسرائیل در یک سال گذشته و مخصوصاً پس از به قدرت رسیدن بایدن در کاخ سفید مشهود بوده است.

پایگاه خبری المانیتور در همین باره نوشت: فرمانده نظامی ایرانی پس از حمله موشکی از سوریه، اسرائیل را تهدید کرد. جانشین جدید فرمانده سپاه قدس ایران ادعا کرد اسرائیل به زودی و با افزایش تنش های ایران و اسرائیل سقوط خواهد کرد.

در ادامه آمده است: جانشین سپاه قدس درحالی اسرائیل را تهدید به سقوط کرده است که حمله موشکی انجام شده علیه اسرائیل از خاک سوریه نادر بوده است.

همچنین افزوده است: اسرائیل همه صورت گرفته علیه خود را به ارتش سوریه نسبت داده و ارتش سوریه را عامل حمله می داند.

ایران و اسرائیل

در پایان این پایگاه خبری این طور بیان می کند که فلاح زاده که جانشین محمد حجازی شده است اسرائیل را تهدید کرده است که نیروهای مقاومت در سراسر کره زمین در پایگاه های خود مستقر هستند و هر لحظه اسرائیل را به سقوط نزدیک تر می کنند.

نیویورک پُست: ایران از پهپاد برای فیلم برداری از ناو آمریکایی استفاده کرد

حضور ناو هواپیمابر آمریکایی در خلیج فارس همواره حساسیت آفرین بوده است، استفاده ایران از قایق های تندرو و هواپیماهای بدون سرنشین برای نزدیک شدن به این ناو در رسانه های بین المللی بازتاب های متفاوتی داشته است.

روزنامه نیویورک پُست در این باره نوشت: گفته می شود که ایران از هواپیماهای بدون سرنشین برای گرفتن تصاویر نزدیک از ناوهواپیمابر آمریکایی در خلیج فارس استفاده کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است: ایران از طریق یک هواپیمای بدون سرنشین از ناو هواپیمابر آمریکایی در خلیج فارس، تصاویر دقیقی تهیه کرده است که هواپیماهای جنگی روی عرشه، خدمه و تجهیزات نظامی کاملاً در تصویر مشخص است.

همچنین افزوده است: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مدعی است که این تصاویر در هنگام عبور ناو آمریکایی از تنگه هرمز ضبط شده است.

ناو آمریکایی

در پایان این روزنامه مدعی است سپاه پاسداران ایران نه تنها از پهپادهای خود برای نظارت و کنترل استفاده می کند که برای حمله انتحاری نیز تمرین می کند.

اوراسیاریویو: دولت مقصر رکود اقتصادی ایران است

وضعیت اقتصادی ایران و مسائل معیشتی مردم از جمله مواردی است که طی سال های اخیر به واسطه تورم همراه با رکود مشکلات فراوانی را برای مردم ایران بوجود آورده است و از طرفی مورد توجه رسانه های بین المللی قرار دارد.

اندیشکده اوراسیاریویو به این مسئله پرداخته است و نوشت: دولت مقصر اصلی رکود اقتصادی ایران است، مقامات ایرانی سعی دارند واقعیت ها درباره مشکلات اقتصادی عمیق بوجود آمده را پنهان کنند.

در ادامه آمده است: ذخایر رسمی ایران در سال گذشته به پایین ترین سطح خود رسیده است که تاکنون سابقه نداشته است. این رسانه مدعی است شرکت های زیادی به دلیل حفظ انحصار توسط دولت ورشکست شده اند.

اقتصاد ایران

در پایان این رسانه مدعی است: اقتصاد ایران در دولت و نهادهای حکومتی خلاصه شده است زیرا انحصار درآمد در همه زمینه ها و منابع در این نهادها تجمیع شده است.

آروتزشوا: ایران سانتریفیوژهای غنی سازی 60درصد را کاهش داد

در پاسخ به خرابکاری صورت گرفته در نطنز، ایران سطح خلوص غنی سازی اورانیوم خود را به 60 درصد افزایش داد، گمانه زنی ها درباره ابعاد مختلف این اقدام ایران همچنان در رسانه های بین المللی ادامه دارد.

کانال آروتزشوا در این باره نوشت: ایران تعداد سانتریفیوژهای غنی سازی اورانیوم با خلوص 60 درصد را کاهش داد.

در ادامه آمده است: آژانس بین المللی انرژی هسته ای از کاهش تعداد سانتریفیوژهای غنی سازی با خلوص 60 درصد خبرداده است.

این کانال خبری با پرداختن به روند پرونده هسته ای ایران و خروج دونالد ترامپ از توافق هسته ای توضیح داده است که اقدام ایران به غنی سازی در سطوح بالاتر از توافق هسته ای 2015 به علت خروج ترامپ از توافق بوده است.

غنی سازی

در پایان این رسانه نتیجه گرفته است که اگر چه آژانس بین المللی انرژی هسته ای از کاهش سانتریفیوژهای غنی سازی با خلوص 60 درصد خبر داده است اما از دلیل انجام این کار توسط ایران چیزی نگفته است و دلیل اتخاذ این تصمیم از سوی ایران مشخص نیست.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید