بازتاب ایران

المانیتور: رسوایی فایل صوتی اولین قربانی خود را گرفت/ الجزیره: بلینکن با رئیس موساد دیدار کرد/ آروتزشوا: جودو ایران به حالت تعلیق در آمد/ اسپوتنیک: ایران از تغییر رویه عربستان استقبال کرد

    کد خبر :806135

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل پایگاه خبری المانیتور، کانال خبری الجزیره، کانال آروتزشوا و خبرگزاری اسپوتنیک تأکید بر موضوعاتی چون رسوایی فایل صوتی اولین قربانی خود را گرفت، بلینکن با رئیس موساد دیدار کرد، جودو ایران به حالت تعلیق در آمد، ایران از تغییر رویه عربستان استقبال کرد، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

المانیتور: رسوایی فایل صوتی اولین قربانی خود را گرفت

در هفته اخیر بخش مهمی از اخبار منتشر شده درباره ایران در رسانه های بین المللی درباره موضوع انتشار فایل صوتی مصاحبه با آقای ظریف بوده است.

پایگاه خبری المانیتور درباره تبعات این فایل صوتی نوشت: رسوایی فایل صوتی ایران اولین قربانی خود را گرفت، درحالی که پیامدهای این فایل صوتی لو رفته همچنان باعث تزلزل در صحنه سیاسی کشور می شود، یکی از قدرتمندترین اعضای دولت روحانی از سمت خود کناره گیری کرد.

همچنین افزوده است: حسام الدین آشنا دستیار دیرینه رئیس جمهور ایران حسن روحانی و یکی از اعضای با نفوذ دفتر وی استعفا داده است.

در ادامه به این مسئله اشاره شده است که فایل صوتی منتشر شده از بایگانی محرمانه مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری که تحت مدیریت آقای آشنا بوده است به رسانه های خارجی راه یافته است.

علی ربیعی سخنگوی دولت از سوی آقای روحانی به عنوان رئیس جدید مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری منصوب شده است.

ظریف

در پایان این پایگاه خبری با استناد به صحبت های مقامات سابق و کنونی جمهور اسلامی ایران نسبت به صحبت های آقای ظریف، مدعی است با فشارهایی که از سوی اصولگرایان برای استعفاء وی در جریان است، اصلاح طلبان نمی توانند برای نامزد کردن ایشان در انتخابات ریاست جمهوری اقدام کنند.

الجزیره: بلینکن با رئیس موساد دیدار کرد

نگرانی های موساد و به طور کلی اسرائیل درباره توافق احتمالی ایران و آمریکا در موضوع هسته ای باعث شکل گرفتن دیدار رئیس موساد و وزیرامورخارجه آمریکا شده است.

شبکه خبری الجزیره در این باره نوشت: بلینکن با رئیس موساد درمورد نگرانی های اسرائیل از ایران گفتگو کرد.

در این گزارش آمده است: مقامات اسرائیلی هنگام گفتگو در واشنگتن نگرانی عمیق در مورد مسئله هسته ای ایران را ابراز کردند.

این رسانه مدعی شده است که در جلسه هفته قبل مشاورامنیت ملی ایالات متحده و همتای اسرائیلی آن طرف اسرائیلی بر آزادی عمل خود علیه ایران تاکید کرده است.

موساد

در پایان این گزارش به صحبت های سخنگوی وزارت امورخارجه ایالات متحده اشاره شده است که هر گونه بازگشت به برجام را مستلزم تخفیف در تحریم های ایران می دانسته و مدعی شده است تحریم های حقوق بشری، برنامه موشکی و حمایت از تروریسم ادامه خواهد داشت.

آروتزشوا: جودو ایران به حالت تعلیق در آمد

ورزش جودو از جمله ورزش هایی است که ایران و اسرائیل در به تکرار مجبور به رویارویی می شوند، ورزشکاران ایران به دلیل به رسمیت نشناختن اسرائیل به عنوان کشور از مبارزه با ورزشکاران اسرائیلی خودداری می کنند.

کانال آروتزشوا در این باره نوشت: ایران به دلیل عدم مبارزه با ورزشکاران اسرائیلی از سوی فدراسیون جودو به حالت تعلیق در آمد.

در ادامه آمده است: تحریم اعمال شده توسط فدراسیون بین المللی به مدت چهار سال است.

این رسانه تصمیم فدراسیون جهانی جودو را در راستای دفاع از ارزش حقوق اساسی بشری دانسته و مدعی شده است برای جلوگیری از تبعیض در ورزش جودو اتخاذ شده است.

جودو

در پایان این کانال مدعی است تا زمانی که سیاست ایران درباره مبارزه با ورزشکاران اسرائیلی تغییر پیدا نکند ورزشکاران ایرانی نمی توانند در مسابقات جودو شرکت کنند، البته این ممنوعیت تاثیری در رفتن جودوکاران ایرانی به المپیک توکیو ندارد زیرا آن تیم توسط هیئت ملی المپیک و نه فدراسیون ملی جودو اعزام می شود.

اسپوتنیک: ایران از تغییر رویه عربستان استقبال کرد

در هفته گذشته اخباری درباره گفتگو بین مقامات ایران و عربستان با میانجیگری دولت عراق منتشر شد، پس از انتشار این اخبار محمد بن سلمان ولیعهد سعودی نیز از گفتگو با ایران استقبال کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره نوشت: وزارت امورخارجه ایران می گوید ایران از سخنان تغییر یافته ریاض در روابط دوجانبه استقبال می کند.

در ادامه آورده است: ایران با یادآوری تلاش های خود برای شکل دادن به گفتگو میان کشورهای منطقه خلیج فارس از تغییر در شعارهای عربستان سعودی در مورد ایران استقبال کرد.

این رسانه اشاره کرده است که ایران در قالب طرح صلح هرمز به عنوان پیشگام در راه اندازی همکاری های منطقه ای و ایجاد روابط دوستانه تلاش کرده است.

ایران و عربستان

در پایان این خبرگزاری به دلایل قطع رابطه بین ایران و عربستان سعودی پرداخته است و اعدام شیخ نمر توسط سعودی و حمله به سفارت عربستان در ایران را در این راستا آورده است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید