بازتاب ایران؛

المانیتور: دستورکار اقتصادی رئیسی به توافق هسته ای بستگی دارد/ نیویورک پُست: ایرانی ها با بایدن بازی می کنند/ الشرق الاوسط: در ایران نگرانی درباره اینترنت افزایش یافته است/ اویل پرایس: میدان نفتی تحت کنترل آمریکا با موشک هدف قرار گرفت

    کد خبر :823283

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل پایگاه خبری المانیتور، روزنامه نیویورک پُست، روزنامه الشرق الاوسط و نشریه اویل پرایس با تأکید بر موضوعاتی چون دستورکار اقتصادی رئیسی به توافق هسته ای بستگی دارد، ایرانی ها با بایدن بازی می کنند، در ایران نگرانی درباره اینترنت افزایش یافته است، میدان نفتی تحت کنترل آمریکا با موشک هدف قرار گرفت، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

المانیتور: دستورکار اقتصادی رئیسی به توافق هسته ای بستگی دارد

انتظار می رود تغییر رئیس جمهور در ایران تغییرات اقتصادی در پی داشته باشد، زیرا در فضای انتخاباتی مهم ترین مطالبه ای که مطرح شد، بحث های اقتصادی بود.

پایگاه خبری المانیتور درباره دستورکار اقتصادی دولت ابراهیم رئیسی نوشت: دستورکار اقتصادی رئیسی ممکن است به توافق هسته ای ایران بستگی داشته باشد.

ادامه می دهد: درحالی دیپلمات های کشورهای مذاکره کننده در وین برای دور هفتم مذاکره آماده می شوند که ممکن است رئیس جمهور جدید ایران از انجام معامله قبل از آغاز کار استقبال کند.

این رسانه مدعی شده است که انتخاب ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور ایران نگرانی های قابل توجهی در مورد مسیر آینده سیاست داخلی و خارجی ایران ایجاد کرده است.

همچنین افزوده است: مذاکرات ایران و عربستان که در بغداد آغاز شد نشان دهنده پایان دوره تنش شدید میان ایران و عربستان سعودی است.

در پایان این پایگاه خبری مدعی شده است که تلاش های ابراهیم رئیسی برای برقراری رابطه مطلوب به منطقه زمانی می تواند جواب دهد که تیم او تلاش های عملی بیشتری انجام دهد و نباید ناامیدی از ایران در فضای بین المللی را دست کم گیرند.

نیویورک پُست: ایرانی ها با بایدن بازی می کنند

حمله های هایی اخیر دولت بایدن به مناطقی در خاک سوریه و عراق که ادعا شد گروه های نزدیک به ایران در آن ها استقرار داشته اند، تنش هایی را ایجاد کرده است که باعث پاسخ هایی از سوی دو طرف شد.

روزنامه نیویورک پُست در این باره نوشت: لیندزی گراهام می گوید: ایرانیان پس از حمله به سوریه با بایدن نی نی بازی می کنند.

ادامه می دهد: سناتور گراهام معتقد است دولت ایالات متحده باید  اقدامات قاطع تری علیه جمهوری اسلامی ایران انجام دهد.

افزوده است: دولت ایران در حال بازی کردن با دولت بایدن است و اسرائیل نمی تواند امنیت خود را به آمریکا بسپرد.

همچنین مدعی شده است ایران از طریق عراق و سوریه بر هلال شیعی تسلط دارد و تلاش می کند سلاح هسته ای بسازد.

در پایان این روزنامه با تکیه بر صحبت های این سناتور آمریکایی آورده است که اکنون این فرصت برای ایالات متحده وجود دارد که ایران را در یک جعبه نگه دارد، اما قدرت ایران روز به روز درحال افزایش است زیرا بایدن نمی تواند ماهیت تهدید را درک کند.

الشرق الاوسط: در ایران نگرانی درباره اینترنت افزایش یافته است

پس از انتخاب آقای رئیسی به عنوان رئیس جمهور، برخی رسانه ها از نگرانی ها درباره اعمال محدودیت بر اینترنت و فضای مجازی سخن می گویند.

روزنامه الشرق الاوسط در همین باره نوشت: نگرانی ها در ایران درباره دسترسی به اینترنت افزایش یافته است.

ادامه می دهد: گروهی از قانون گذاران ایرانی در حال تهیه پیش نویس لایحه ای هستند که می تواند دسترسی به اینترنت را محدودتر کند.

افزوده است: این لایحه به دنبال محدود کردن نرم افزارهایی است که امکان دورزدن فیلترینگ را فراهم می کند.

همچنین مدعی شده است این لایحه خواستار مجازات زندان بین سه تا شش ماه برای کسی است که فیلترینگ را رعایت نکند.

در پایان این روزنامه به نقل از یک نماینده در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی آورده است که چنین لایحه ای درحال تدوین است.

اویل پرایس: میدان نفتی تحت کنترل آمریکا با موشک هدف قرار گرفت

پاسخ نیروهای مقاومت در سوریه و عراق به حمله های هوایی ایالات متحده به این گروه ها، مورد توجه رسانه های زیادی قرار گرفته است.

نشریه اویل پرایس در این مورد نوشت: موشک به میدان نفتی تحت کنترل آمریکا در سوریه حمله کرده است.

ادامه می دهد: ساعاتی پس از آن که ارتش آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد علیه نیروهای مورد حمایت ایران عملیات کرده است، یک میدان مهم نفتی در نزدیکی پایگاه نظامی آمریکا در منطقه دیرالزور سوریه مورد حمله قرار گرفت.

افزوده است: مهاجمان ناشناس بیش از هشت راکت را به یک پایگاه نظامی آمریکا در میدان نفتی در شرق دیرالزور سوریه شلیک کرده اند.

در پایان این نشریه آورده است: فرمانده های آمریکایی در سوریه اعلام کرده اند پس از آن که این حملات صورت گرفته است نیروهای آمریکایی در دفاع از خود به نیروهای مهاجم حمله کرده اند.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید