بازتاب ایران

المانیتور: ایران مرکز تحقیقات باروری در الجزایر افتتاح می کند/ رویترز: ثابت ماندن قیمت نفت و احتمال حضور مجدد ایران/ الجزیره: آیا مذاکرات وین برجام را نجات می دهد؟ نیوزویک: مذاکرات هسته ای با حضور رئیس جمهور راست گرا ادامه دارد

    کد خبر :813612

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل پایگاه خبری المانیتور، خبرگزاری رویترز، شبکه خبری الجزیره و هفته نامه نیوزویک تأکید بر موضوعاتی چون ایران مرکز تحقیقات باروری در الجزایر افتتاح می کند، ثابت ماندن قیمت نفت و احتمال حضور مجدد ایران، آیا مذاکرات وین برجام را نجات می دهد؟ مذاکرات هسته ای با حضور رئیس جمهور راست گرا ادامه دارد، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

المانیتور: ایران مرکز تحقیقات باروری در الجزایر افتتاح می کند

ایران و الجزایر در سال های اخیر تلاش داشته اند که روابط دوجانبه خود را بهبود بخشند که این سیاست موافقت و مخالفت هایی را در پی داشته است.

پایگاه خبری المانیتور به این موضوع پرداخته و نوشت: ایران و الجزایر در سال های اخیر روابط خود را بهبود بخشیده اند و باعث نگرانی مراکش و منتقدان دولت ایران شده اند.

در ادامه مطلب آمده است: ایران در حال افتتاح یک مرکز تحقیقات باروری در الجزایر است. این اقدام بخشی از گرم شدن طولانی مدت روابط جمهوری اسلامی ایران و این کشور آفریقای شمالی است.

همچنین افزده است: موسسه رویان که در حوزه ناباروری مردان و زنان، رشد جنین و سلول های بنیادین می پردازد، شعبه ای را در الجزایر افتتاح خواهد کرد.

رویان

در پایان این پایگاه خبری این طور بیان می کند که در همین زمان روابط ایران و همسایه و رقیب الجزایر، مراکش رو به زوال است. مراکش در سال 2018 با اتهام حمایت از جبهه پولیساریو از طریق سفارت الجزایر روابط خود را با ایران قطع کرد.

رویترز: ثابت ماندن قیمت نفت و احتمال حضور مجدد ایران

احتمال حضور مجدد ایران در بازار جهانی نفت باعث شده است بازار تحت تاثیر قرار بگیرد و سرمایه گذاران در این بازار منتظر نتیجه مذاکرات ایران و ایالات متحده هستند.

خبرگزاری رویترز در این باره نوشت: ثابت ماندن نفت با تمرکز سرمایه گذاران بر بازگشت احتمالی عرضه ایران.

به گزارش رویترز قیمت نفت در روز چهارشنبه ثابت بود زیرا نگرانی ها در مورد احتمال از سرگیری عرضه ایران وجود دارد.

همچنین افزوده است: افزایش تقاضا به علت نزدیک شدن به فصل رانندگی در تابستان نیمکره شمالی  رفع محدودیت های ویروس کرونا وجود دارد.

نفت

در پایان این خبرگزاری با تکیه بر نظر کارشناسان مدعی است در صورت توافق ایران و ایالات متحده در مذاکرات هسته ای، ایران قادر است یک تا دو میلیون بشکه نفت در روز برای عرضه در بازار جهانی اقدام کند.

الجزیره: آیا مذاکرات وین برجام را نجات می دهد؟

مذاکرات ایران و ایالات متحده در وین برای نجات برجام برقرار است و نگاه های زیادی به این مذاکرات است، لذا رسانه های زیادی درباره احتمال پیروزی و شکست این مذاکرات سخن گفته اند.

در این میان شبکه خبری الجزیره در این باره نوشت: آیا مذاکرات وین باعث نجات توافق هسته ای 2015 ایران خواهد شد؟

در ادامه آمده است: دور پنجم گفتگو برای احیای توافق هسته ای 2015 ایران در وین در جریان است.

این شبکه خبری در ادامه سوالات زیادی را در این زمینه مطرح کرده است، از جمله این که روابط ایران و آژانس بین المللی انرژی هسته ای چه تاثیری در نتایج مذاکرات دارد.

برنامه هسته ای

در آخر نیز ذکر کرده است که انتخابات ریاست جمهوری در ایران یک مولفه مهم در بررسی نتایج مذاکرات وین است.

نیوزویک: مذاکرات هسته ای با حضور رئیس جمهور راست گرا ادامه دارد

سرنوشت مذاکرات هسته ای پس از انتخابات ریاست جمهوری در ایران یک موضوع مهم و جذاب برای رسانه ها است.

از جمله رسانه هایی که به این مسئله پرداخته اند می توان به هفته نامه نیوزویک اشاره کرد که در این باره نوشت: انتخابات ایران در حال حاضر احتمالاً یک برنده جناح راست دارد، اما مذاکرات هسته ای ادامه خواهد داشت.

این رسانه این طور ادامه دهد که منابع رسانه ای با نفوذ در کشور قبلاً از میان هفت نفری که صلاحیت ریاست جمهوری ایران را داشته اند، برنده احتمالی را انتخاب کرده اند.

همچنین افزوده است: پیروز احتمالی این گمانه زنی یک محافظه کار است، اما حتی این تغییر جهت به سمت راست ممکن است برای چرخاندن روند مخالف مذاکرات هسته ای که در حال حاضر توسط ایالات متحده و ایران دنبال می شود کافی نباشد.

مذاکرات وین

در پایان این هفته نامه آورده است: روزیرامورخارجه ایالات متحده مدعی است بازگشت به برجام خواسته این کشور است اما هنوز نمی دانند که ایران خواهان آن است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید