بازتاب ایران

الشرق الاوسط: ایران بالاترین میزان ابتلا روزانه کرونا را تجربه می کند/ المانیتور: نهادهای قدرتمند توافق هسته ای را رد می کنند / اوراسیاریویو: چرا رودخانه های استان خوزستان خشک شده اند؟

    کد خبر :829243

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل روزنامه الشرق الاوسط، پایگاه خبری المانیتور و اندیشکده اوراسیاریویو با تأکید بر موضوعاتی چون ایران بالاترین میزان ابتلا روزانه کرونا را تجربه می کند، نهادهای قدرتمند توافق هسته ای را رد می کنند، چرا رودخانه های استان خوزستان خشک شده اند؟ نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

الشرق الاوسط: ایران بالاترین میزان ابتلا روزانه کرونا را تجربه می کند

موج جدید کرونا که گفته می شود از ویروس جهش یافته کرونا ناشی شده است، آمار ابتلا به کرونا در کشور را بسیار بالا برده است و در استان های جنوبی مخصوصاً سیستان و بلوچستان درحال جولان دادن است.

روزنامه الشرق الاوسط در این باره نوشت: در ایران میزان ابتلا روزانه به کرونا در بالاترین سطح خود قرار گرفته است.

ادامه می دهد: ایران روز سه شنبه رکورد دیگری را در آمار ابتلا به کرونا شکسته است، این در حالی است که تهران و مناطق اطراف آن تردد ممنوع هستند.

افزوده است: وزارت بهداشت 27444 مورد جدید و 250 مورد فوتی در طی روز گذشته را اعلام کرده است، که با این تعداد مبتلایان از ابتدای همه گیری تا کنون بیش از 3.5 میلیون و تلفات 87624 نفر بوده اند.

کرونا

در پایان این روزنامه اشاره کرده است که ایران کمتر از 2% جمعیت خود را تاکنون واکسینه کرده است و بالاترین میزان مرگ و میر در اثر کرونا در خاورمیانه را داشته است.

المانیتور: نهاد قدرت توافق هسته ای را رد می کنند

توقف مذاکرات هسته ای تا زمان شروع به کار دولت جدید در ایران، از سوی ایران گمانه زنی هایی را ایجاد کرده بود که برخی از نهادهای قدرتمند خارج از دولت به خواهان توقف مذاکرات هستند.

پایگاه خبری المانیتور در این باره نوشت: سخنگوی دولت ایران می گوید نهاد قدرت توافق هسته ای با آمریکا را رد می کند.

ادامه می دهد: بیانیه سخنگوی دولت میانه رو، فشار تندروها در تهران را برای جلوگیری از دستیابی به توافق میان دولت روحانی و دولت آمریکا را تایید کرد.

افزوده است: سخنگوی دولت ایران علی ربیعی گفت که یک کمیته عالی رتبه تصمیم گرفته است که توافق ایران و آمریکا در مورد احیای برجام رد شود.

برجام

در پایان این پایگاه خبری تاکید کرده است این آخرین تایید بر این واقعیت بود که دولت روحانی نمی تواند پیش از پایان کار خود با دولت آمریکا توافقی را انجام دهد.

اوراسیاریویو: چرا رودخانه های استان خوزستان خشک شده اند؟

این روزها مسئله کم آبی بسیار خبرساز شده است، مخصوصاً در استان خوزستان که اعتراضات مردمی در همین باره شکل گرفته است و بازتاب زیادی در رسانه های داخلی و بین المللی پیدا کرده است.

اندیشکده اوراسیاریویو در این باره نوشت: چرا رودخانه های استان خوزستان خشک شده اند؟

ادامه می دهد: استان خوزستان ایران به دلیل داشتن آب زیاد شهرت دارد، یک سوم آب های روان به خوزستان می ریزد، رودخانه های کارون، کرخه، جراحی و مارون خوزستان را آبیاری می کنند، با این اوصاف اکنون خشک است و مسئله کم آبی در آن جدی است.

افزوده است: کارشناسان اشاره کرده اند که خشکسالی تنها عامل بروز این مشکل نیست، بلکه مدیریت نامناسب منابع طبیعی مزید بر علت است.

آب

در پایان این اندیشکده با تکیه بر نظرات کارشناسان آورده است برای آب آشامیدنی 8% آب کشور کفایت می کند و اگر امسال بارش ها 40% کاهش پیدا کرده باشد باز هم تامین آب آشامیدنی امکان پذیر است.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید