الحاق ناو اقیانوس‌پیما و ۹۵ شناور موشک‌انداز به ناوگان نیروی دریایی سپاه/ فیلم وعکس

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ ۱۰:۴۸
    کد خبر :980530
الحاق ناو اقیانوس‌پیما و ۹۵ شناور موشک‌انداز به ناوگان نیروی دریایی سپاه

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ‌ارتقای سطح توان رزم دریایی سپاه خبر داد و گفت: ‌تبدیل شناور‌های راکت‌انداز در کلاس شناور‌های عاشورا و طارق به موشک‌انداز‌، در جهان بی‌سابقه است.

مراسم الحاق شناور‌های موشک‌انداز در کلاس شناور‌های عاشورا و طارق و ناو اقیانوس‌پیمای شهید مهدوی مجهز به سامانه‌های آفندی و پدافندی به سازمان رزم نیروی دریایی سپاه با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه و جمعی از مقامات و مسئولان لشکری و کشوری برگزار شد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: با الحاق این تجهیزات تخصصی دریاپایه، نیروی دریایی سپاه با هدایت فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سرلشکر پاسدار حسین سلامی و تلاش دانشمندان و مهندسان جوان و متعهد انقلابی توانسته است گام مهم و مؤثری در ارتقای سطح توان رزم دریایی با تبدیل شناور‌های راکت‌انداز در کلاس شناور‌های عاشورا و طارق به موشک‌انداز‌ها با برد موشکی حداقل 10 و حداکثر بیش از 180 کیلومتر برد بردارد که به‌نوعی در جهان بی‌سابقه است.

دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری افزود: در این الحاق شناور پشتیبان رزم به نام «شهید عبدالله قربانی» و ناو اقیانوس پیمای «شهید نادر مهدوی» شناوری سنگین، چند منظوره و دوربرد است که قابلیت حمل و عملیاتی کردن انواع بالگرد‌ها، پهپاد‌ها، شناور‌های تندرو موشک انداز و سامانه‌های موشکی، پدافندی و راداری را داراست.

وی گفت: این ناو با تناژ 2100 تن و طول 240 متر و عرض 27 متر دارای رادار آرایه فازی سه بعدی، موشک‌های سطح به سطح، سطح به هوا، سامانه‌های مخابراتی یکپارچه بسیار پیشرفته جنگال و موشکی سوم خرداد با قابلیت حمل بالگردها، پهپاد‌ها و شناور‌های عملیاتی است که همه آن‌ها از تولیدات داخلی بوده و توسط جوانان متخصص، مؤمن و انقلابی طراحی و عملیاتی شده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: ناو اقیانوس پیمای رزمی، اطلاعاتی و پشتیبانی شهید مهدوی به مثابه یک شهر دریایی متحرک است که با تمام تجهیزات و امکانات لازم آماده انجام ماموریت‌های اقیانوسی با ایجاد امنیت پایدار خطوط مواصلاتی دریایی و امداد رسانی به ناوگان تجاری و صیادی جمهوری اسلامی و کشور‌های منطقه‌ است.

با پیوستن این شناور سنگین به ظرفیت‌های نیروی دریایی سپاه، ماموریت دریادلان سپاه برای حضور مقتدر در آب‌های دوردست، از امروز آغاز شد.

ویژگی‌ها و اهمیت منحصر به فرد این مرحله الحاق:

1- هجرت از راکت‌های 107 به موشک در کلاس عاشورا
2- هجرت از راکت‌های 23میلی متری به پدافند موشکی در کلاس عاشورا
3- ناو اقیانوس پیمای شهید مهدوی
4-پدافند موشکی نواب در کلاس ذوالفقار

تسنیم 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید