البشیر: تظاهرات کنندگان از کشورهای خارجی پول می‌گیرند!

    کد خبر :459726

رئیس جمهور سودان معترضان را به دریافت پول از کشورهای خارجی متهم کرد و برای آرام کردن اوضاع وعده داد.

به گزارش بازتاب به نقل از اسپوتنیک، عمر البشیر رئیس جمهور سودان در سخنرانی امروز خود در خصوص اوضاع جاری در این کشور تاکید کرد: سودان در حال حاضر هدف همان سناریویی قرار گرفته که سوریه، یمن، عراق، لیبی، مصر و تونس هدف آن قرار گرفتند.

البشیر هم چنین تاکید کرد: ما از این بحران قدرتمندتر از گذشته خارج خواهیم شد و هر کس که می گوید کشتی غرق شده و می خواهد از آن بیرون بپرد این کار را قبلا هم انجام داده است.

رئیس جمهور سودان گفت: ما هرگز استقلال و تصمیم گیری های خود را به پول نخواهیم فروخت. سودان با وجود ملت و منابع خود کشوری ثروتمند است. تظاهرات مسالمت آمیز به معنی تخریب دستاوردهای ملت سودان نیست. زمانیکه یک کارگر بودم در فقر و سختی زندگی کردم و می خواهم شرایط زندگی کارگران را بهبود بخشم.

وی در ادامه افزود: پروژه های ویژه ای درخصوص مسکن کارمندان داریم و تلاش می کنیم خدمات لازم را به خانواده های آنها به ویژه کارمندان بخش آموزش بدهیم. مشکلات بازنشستگان را حل خواهیم کرد چرا که توجه به آنها وظیفه دولت است. روند افزایش حقوق ها از ماه جاری آغاز خواهد شد.

البشیر هم چنین گفت: سودان هدف یک توطئه خارجی قرار گرفته که این توطئه از سال ۱۹۵۵ ادامه دارد. کشور ما بیش از ۲۰ سال است که تحت محاصره اقتصادی و جنگ قرار دارد با این وجود برای مبارزه با این چالشها تلاش می کنیم. تنش هایی که در کشور شاهد آن هستیم توطئه جدیدی نیست.

رئیس جمهور سودان هم چنین تظاهرات کنندگان را در این کشور به دریافت پول از کشورهای خارجی متهم کرده و اعلام کرد که آنها از سفارتخانه های خارجی دستور می گیرند.

شایان ذکر است که سودان از ۱۹ دسامبر ۲۰۱۸ شاهد تظاهرات در اعتراض به گرانی نان است به طوری که یک شهروند سودانی در گفتگویی با یک رسانه خارجی گفت که چند روز است که نتوانسته است نانی برای خانواده اش بخرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید