البرهان به آمریکا تاکید کرد، قصد دارد به مذاکره ادامه دهد

    کد خبر :876474

رئیس شورای حاکمیت انتقالی و فرمانده ارتش سودان در دیدار با کاردار سفارت آمریکا در خارطوم گفت که درهای گفت‌وگو همواره به روی تمام احزاب سیاسی و جوانان انقلاب باز است.

به گزارش ایسنا، «عبدالفتاح البرهان» فرمانده ارتش سودان در دیدار با «براین شوکان» کاردار سفارت ایالات متحده در خارطوم، بر لزوم ادامه گفت‌وگوها میان همه طرف‌ها برای دستیابی به برنامه‌های توافق ملی جهت مدیریت دوره انتقالی و تکمیل ساختارهای آن و حرکت در مسیر تحول دموکراتیک و رسیدن به انتخابات آزاد و عادلانه با هدف تشکیل یک دولت غیرنظامی مطابق با خواسته‌های مردم سودان تأکید کرد.

از سوی دیگر، کاردار سفارت آمریکا در خارطوم خواستار ادامه مسیر تحول دموکراتیک و تسریع در تشکیل دولت اجرایی و تکمیل بقیه ساختارهای قدرت انتقالی، پس از استعفای عبدالله حمدوک نخست وزیر سودان شد.

البرهان تصریح کرد: نیروهای مسلح سوپاپ اطمینان کشور هستند و از انتقال دموکراتیک به انتخابات آزاد و عادلانه محافظت خواهند کرد تا خواسته‌های تمام سودانی‌ها را برآورده کنند.

همچنین رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان و فرستاده سازمان ملل به سودان ضمن دیدار با یکدیگر بر ضرورت تکمیل ساختارهای دوره گذار و تسریع در انتصاب نخست وزیر جدید به عنوان جانشین حمدوک تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری سودان، عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان و فولکر پرتس فرستاده سازمان ملل به سودان امروز در دفتر ریاست شورای حاکمیت انتقالی سودان با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند. این جلسه در چارچوب مشاوره مستمر بین دولت و نماینده سازمان ملل متحد در امور سودان صورت گرفت.

بنا به این گزارش، دو طرف همچنین بر ضرورت تشکیل ساختارهای دوره انتقالی و تسریع انتصاب یک نخست وزیر جدید به عنوان جانشین عبدالله حمدوک تأکید کردند.

عبدالله حمدوک نخست وزیر سودان یکشنبه شب به دلیل تنش‌های روز افزون سیاسی در کشورش استعفای خود را اعلام کرد.

حمدوک در یک سخنرانی که خبرگزاری کشورش آن را «الهام بخش» توصیف کرد، استعفای خود را اعلام و خطاب به مردم سودان عنوان کرد: «تصمیم گرفتم اعتمادتان را به شما بازگردانم. برای همین استعفای خود را از سمت نخست وزیری اعلام و راه را برای پسران و دختران کشورم جهت ادامه رهبری مردم عزیزمان به سوی دولتی دموکراتیک باز می‌کنم».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید