افشاگری مقام قضایی :

اقتصاد زندان ها با مواد مخدر تامین می شود

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ ۱۱:۱۲
    کد خبر :1041037
اقتصاد زندان ها مواد مخدر

در کشورمان اقتصاد زندان‌ها با مواد مخدر تامین می‌شود؛ و این یک موضوع بسیار با اهمیت است

یک مقام قضایی گفت: نظام سیاستگذاری و برنامه‌ریزی کشور متناسب با معضلات اجتماعی حوزه مواد مخدر طراحی نشده است.

محمدمهدی بلندیان معاون سیاسی و قضایی سازمان بازرسی کل کشور در دیدار با سردار اسکندر مومنی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به تحولات رخ داده در عرصه مبارزه با مواد مخدر در سطوح مختلف پیشگیری، درمان، توانمندسازی و مقابله، بیان داشت: باید با همتی مضاعف و رویکردی مجاهدانه و دست در دست یکدیگر برای مهار این پدیده شوم و خانمان برانداز تلاش کرد.

بلندیان اضافه کرد: وقتی به نمایشگاه‌های تولیدات افراد بازاجتماعی شده نگاه می‌شود این دریافت وجود دارد که اساسا افرادی که توانمندی تولید آثار فرهنگی و هنری با کیفیت اقتصادی و ایجاد بازار را دارند قطعا ذات ناپسندی ندارند. منتهی نظام سیاستگذاری و برنامه ریزی کشور متناسب با معضلات اجتماعی حوزه مواد مخدر طراحی نشده است و ما اصولا در کشور نیازمند بازنگری اساسی در سیاستگذاری در این حوزه هستیم.

معاون نظارت و بازرسی سیاسی و قضایی سازمان بازرسی گفت: اگرچه پیشگیری، چارچوب کلی نگاه سازمان بازرسی است ولیکن صراحتا باید گفت که سازمان از مچگیری افراد متخلف نیز ابایی ندارد و در صورت لزوم در این خصوص اقتدار لازم را دارد.

بلندیان خاطرنشان کرد: توجه به جامعه هدف پر خطر موارد مخدر بیانگر اقتصاد بزرگ و پیچیده‌ای است که در حال حاضر نظام بین‌الملل مقابله با افیون را دچار دگردیسی کرده است. بطوریکه حتی در کشورمان اقتصاد زندان‌ها با مواد مخدر تامین می‌شود؛ و این یک موضوع بسیار با اهمیت است.

وی افزود: وضعیت زندان‌های کشور از حیث سهم زندانیان مرتبط با مواد مخدر، عرضه، فروش و مصرف نامناسب است و نیازمند برنامه ریزی دقیق و اصلاح بسیاری از ساختارها، رویکردها و رویه‌های ناکارآمد است.

همشهری‌آنلاین

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید