ادعای جدید: افشای جزوه قابلیت های حمله سایبری ایران به کشورهای غربی

    کد خبر :831255
افشای جزوه قابلیت های حمله سایبری ایران به کشورهای غربی

شبکه اسکای نیوز از دست یابی به 5 سند محرمانه مربوط به جزییات طرح های ایران برای حمله سایبری به زیر ساخت کشورهای غربی از جمله کشورهای اروپایی خبر داده است.

اسکای نیوز مدعی شده به جزوه ای آموزشی 57 صفحه ای از جزییات طرح ها و قابلیت های حمله سایبری ایران دست یافته که از سوی منابع مطلع در اختیار این شبکه قرار گرفته است.

اسکای نیوز مدعی شده بر اساس این اسناد ایران طرح هایی برای حملات سایبری علیه کشتی‌های باری، منابع انرژی و ساختمان های هوشمند در آمریکا و اروپا دارد.

این جزوه که توسط واحد سایبری “شهید کاوه” وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تهیه شده، حاوی اطلاعاتی از نشان کردن اقدامات تخریبی گسترده در نقاط مختلف جهان از جمله 4 کشور آمریکا، بریتانیا ، فرانسه و آلمان است. این 4 کشور کشورهای غربی طرف گفتگوی ایران در مذاکرات احیای برجام هستند.

این اقدامات تخریبی هک زیرساخت‌ها، غرق کردن کشتی‌های باربری و منفجر کردن پمپ بنزین‌ها و حمله به سیستم هدایت ساختمان‌های هوشمند در کشورهای غربی را شامل می شود.

در این گزارش آمده است که یکی از طرح های حمله سایبری ایران هک کردن مخزن اتوماتیک پمپ بنزین های خاص است که می تواند جریان گاز را متوقف کند یا در بدترین حالت حتی باعث انفجار شود.

بر اساس مدعای اسکای نیوز در این جزوه اطلاعاتی وجود دارد که ارتباط ماهواره‌ای دستگاه‌های مورد استفاده در صنعت کشتیرانی و نیز سیستم کامپیوتری تنظیم نور، حرارت و تهویه ساختمان‌های هوشمند به وسیله آن کنترل می‌‌شود.

بر اساس این گزارش، تاریخ برخی از این سند‌ها که مربوط به سیستم ساختمان‌های هوشمند در آلمان است مربوط به اردیبهشت و آبان سال 1399 است.

همچنین این جزوه حاوی شناسایی و اطلاعاتی درباره جایگاه‌های عرضه سوخت در آمریکا و آسیب‌پذیری آنها در مقابل حمله‌های سایبری است.

“بن والاس” وزیر دفاع بریتانیا درباره این جزوه محرمانه ادعایی به اسکای نیوز گفت:” این اسناد در صورتی که معتبر باشند، آسیب‌پذیری ما و متحدانمان در برابر حملات سایبری را به نمایش می‌گذارد و تهدیدی برای زندگی همه ما است.”

به گزارش عصرایران، یک منبع ناشناس دیگر نیز درباره این جزوه ادعایی به اسکای نیوز گفت که این اسناد مراحل اولیه برنامه ریزی برای حمله سایبری را توصیف می کند، اما مشخص نمی کند که برنامه ها تا کجا پیش رفته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید