افشاگری یک مدیر آژانس هواپیمایی در خصوص عدم نظارت کافی در صنعت هواپیمایی

    کد خبر :591977

آیا دستگاه های نظارتی بر سایت مطرح”ع ب” که فروش اینترنتی بلیط هواپیما دارد و چند وقت پیش در مقابل مسئولان کشور سخنرانی داشت، نظارت کافی دارند؟

به گزارش خط بازار یکی از مشکلاتی که بر صنعت گردشگری تاثیر بسزایی دارد، قیت بلیط هوایپما است. با توجه به نوسانات اخیر ارزی در کشور و به تبع آن افزایش قیمت بلیط، گردشگری داخلی و خارجی تحت تاثیر قرار گرفته است.

زهرا زمانی، مدیر آژانس هواپیمایی در گفت و گوی اختصاصی با خط بازار با بیان اینکه حال و روز صنعت هواپیمایی کشور خوب نیست، گفت: در سال های اخیر پس از تشنج های مکرر در بازار ارز تقاضا برای پرواز بسیار کاهش یافته و این صنعت را به شدت وارد رکود کرده است.

وی گفت: قیمت ها در دو سال اخیر به شدت بالا رفته به طوری که قیمت ها بین ۵ تا ۷ برابر رشد داشته است.

زمانی افزود: برای مثال بلیط تهران_لس آنجلس با پرواز امارات از 4 میلیون به ۲۸ میلیون رسیده و همین سفر با پرواز بیزینس از ۱۷ میلیون به 100 میلیون رسیده است.

وی در پاسخ به این سوال که اصلی ترین علت کاهش سفر ها چیست، این گونه پاسخ داد: متاسفانه نوعی افسردگی در میان مردم خصوصاً جوانان به چشم می خورد به طوری که اکثر جوانان غیر از تعداد معدودی آقازاده انگیزه ای برای سفر ندارد.

زمانی تصریح کرد: عدم مدیریت در سازمان هواپیمایی کشور کاملاً مشهود است. وقتی این سازمان به آژانسی مجوز می دهد، به این معنی است که آن سازمان را کنترل می کند و باید بررسی کند که آن سازمان در بازار اخلال ایجاد نکند. اما آیا واقعاً این گونه است؟

وی با بیان اینکه در بحث نظارت به شدت ضعف داریم، گفت: یک مثال عینی مربوط به افزایش قیمت بلیط یک طرفه تهران_مشهد به 1 میلیون تومان در شب تولد امام رضا(ع) است.

این مدیر آژانس هواپیمایی در خصوص سایت های فروش بلیت نیز اینگونه گفت: آیا بر سایت مطرح”ع ب” که فروش اینترنتی بلیط هواپیما دارد و چند وقت پیش در مقابل مسئولان کشور سخنرانی داشت، نظارت دقیق صورت می گیرد؟ آیا این قبیل سایت ها مالیات شان را به طور کامل پرداخت می کنند؟

وی ادامه داد: قیمت بلیط تهران به دبی 1 میلیون و 900 هزار تومان است که اگر کسی بخواهد پرواز را کنسل کند، هزینه جبران خسارت 200 هزار تومان می باشد. این در حالی است که سایت”ع ب” بابت کنسل کردن بلیط 500 هزار تومان جریمه دریافت می کند.

زمانی تصریح کرد: شکی در این نیست که این سایت اتفاقاتی در حال رخدادن است که نیاز به بررسی بیشتر دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید