افزایش ۷۵ هزار تومانی قیمت سکه به علت رشد قیمت اونس

    کد خبر :668324

افزایش قیمت اونس در بازارهای جهانی باعث رشد بهای طلا و سکه در بازار آزاد تهران شد، بگونه ای که قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز  ۷۵ هزار تومان افزایش یافت.

 

فرارسیدن آخرین روز سال ۲۰۱۹ باعث افزایش قیمت اونس در بازارهای جهانی و به تبع آن رشد قیمت ها در بازار طلای کشورمان شد. قیمت اونس طلا امروز حدود ۹ دلار رشد پیدا کرد.

 

براین اساس، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران در ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه امروز به بهای چهار میلیون و ۶۵۰ هزار تومان فروخته شد. نرخ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز چهار میلیون و ۶۵۰ هزار تومان ارزش گذاری شد.

 

همچنین نیم سکه نیز دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۹۱۰ هزار تومان داد و ستد شد.

 

هر گرم طلای خام ۱۸ عیار ۴۷۶ هزار تومان و هر مثقال طلا نیز دو میلیون و ۶۲ هزار تومان به فروش رسید.

 

اونس طلا نیز به نرخ یک هزار و ۵۲۴ دلار رسید.

 

بازارهای جهانی از چندی پیش به اسقبال سال جدید میلادی ( ۲۰۲۰) رفته بودند و تب و تاب داشتند و امروز دهم دیماه در واقع آخرین روز سال میلادی کهنه ( 2019) محسوب می شود.

 

«ابراهیم محمدولی» رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درگفت و گو با ایرنا، درباره چرایی رشد قیمت اونس و به تبع آن طلا گفته است: نزدیک شدن به زمان سال نو میلادی و تعطیلات مربوطه از عوامل تاثیرگزار بر قیمت‌ها در بازار طلا و سکه است.

 

به گفته وی، افزایش قیمت اونس طلا در بازارهای جهانی بر نرخ طلا در بازارهای داخلی موثر است و به همین دلیل بهای طلا و سکه در کشور افزایش یافت.

 

محمدولی اضافه کرد: بسیاری از سایت های اعلام قیمت اونس و شاخص‌های اقتصادی در زمان سال نو میلادی، تعطیل می‌شوند و دسترسی به قیمت را دشوار می کنند که این موضوع در ایجاد جو روانی رشد قیمت ها تاثیر دارد.

 

به اعتقاد رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، تداوم جنگ تجاری آمریکا و چین نیز در این ارتباط موثر بوده و باعث افزایش تقاضا برای طلا و به تبع آن رشد قیمت این فلز قیمتی شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید