افزایش ۲۵ درصدی عوارض طرح ترافیک

    کد خبر :884195
افزایش ۲۵ درصدی عوارض طرح ترافیک

در جریان چهل و سومین جلسه شورای شهر تهران، تعیین عوارض تردد جهت مدیریت ترافیک، کاهش تقاضای سفر و کنترل آلودگی هوا در سال ۱۴۰۱ در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.

مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به این لایحه اظهار کرد: قیمت پایه طرح برای سال آینده حداکثر ۳۰ درصد افزایش در نظر گرفته شده است.

شفیعی با اشاره به مجوز ورود ۱۰۳ هزار خودرو در محدوده طرح ترافیک اظهار کرد: ۵۳ هزار خودرو از این تعداد سهمیه و مابقی مجوز روزانه دریافت می‌کنند.

او در ادامه به نرخ پایه ورود به محدوده طرح ترافیک اشاره کرد و گفت: در حال حاضر قیمت پایه این مبلغ ۴۵۵۰۰ تومان در نظر گرفته شده است که البته ضرایبی نیز پیش‌بینی شده است که از آن جمله می‌توان به ضرایب آلایندگی و زمانی اشاره کرد.

شفیعی همچنین با اشاره به هزینه کرد درآمدهای حاصل تز طرح ترافیک گفت: ۴۰ درصد درآمدها بمنظور ساماندهی طرح‌های ترافیکی، ۴۰ درصد به نوسازی ناوگان حمل و نقل، ۲۰ درصد به توسعه شبکه مترو اختصاص خواهد یافت.

معاون شهردار تهران همچنین به سهمیه‌های در نظر گرفته نیز اشاره کرد و گفت: جانبازان به صورت رایگان، بیماران خاص و معلولان و خبرنگاران نیز از تخفیف ۹۰ درصدی استفاده خواهند کرد.

ناصر امانی در مخالفت با رقم ارائه شده اظهار کرد:فرمانداری با رقم ۳۰ درصدی مخالفت خواهد کرد و پیشنهاد می کنیم این افزایش به ۲۵ درصد برسد.

به گزارش ایلنا اعضای شورای شهر تهران در نهایت با افزایش ۲۵ درصدی نرخ عوارض طرح ترافیک موافقت کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید