افزایش نسبی دما در بیشتر نقاط کشور

مدیر کل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت: افزایش نسبی دما برای بیشتر نقاط کشور به ویژه برای نوار شمالی کشور از امروز بعدازظهر تا اواسط هفته جاری پیش بینی می‌شود.

احد وظیفه اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین داده‌های هواشناسی ونقشه‌های پیش‌یابی، طی هفته جاری با استقرار سامانه بارشی روی کشور در نیمه غربی، مرکز، دامنه‌های البرز و زاگرس ابرناکی همراه با بارش باران و در برخی مناطق رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

وی افزود: شدت بارش طی امروز در استان‌های آذربایجان شرقی،اردبیل، زنجان،گیلان،همدان، لرستان،مرکزی و بخش‌هایی از کرمان و در روز یکشنبه (۱۰ اردیبهشت) در استان‌های اصفهان، یزد، شمال فارس و شرق کرمان خواهد بود.

مدیر کل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی دو روز آینده احتمال وقوع تگرگ در مناطق مستعد دور از انتظار نیست، گفت: طی سه روز آینده برای استان‌های واقع در نوار شرقی کشور به ویژه برای سیستان و بلوچستان وزش باد شدید با احتمال وقوع گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

وی در مورد شرایط جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران در روز یکشنبه (۱۰ اردیبهشت)، نیمه ابری در بعدازظهر ابری، گاهی همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۲۷ و ۱۶ درجه سانتیگراد و در روز دوشنبه (۱۱اردیبهشت)، کمی ابری به تدریج نیمه ابری، گاهی همراه با وزش باد و بارش پراکنده باران با بیشینه و کمینه دمای ۲۸ و ۱۷ درجه سانتیگراد پیش بینی می ‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید