افزایش سهم نیروهای نظامی در بودجه 1403

  • سیاسی
  • دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ ۱۵:۴۲
    کد خبر :1043574
سهم نیروهای نظامی در بودجه 1403

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت اگر بودجه دفاعی کافی نباشد این کمیسیون پیشنهاد برای افزایش آن را به صحن علنی خواهد برد.

محمود عباس‌زاده مشکینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بودجه دفاعی در لایحه بودجه 1403، عنوان کرد که کمیسیون امنیت ملی مجلس جزئیات لایحه بودجه 1403، به خصوص، بودجه دفاعی و نیروهای مسلح را بررسی خواهد کرد و اگر بودجه دفاعی در لایحه پیشنهادی دولت کم یا نسبت به امسال ثابت باقی مانده باشد؛ کمیسیون امنیت ملی مجلس پیشنهاداتی را در صحن علنی به منظور افزایش این ردیف بودجه مطرح خواهد کرد.

عباس‌زاده ادامه تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که در بودجه سال آینده بررسی خواهد شد، بحث مرزبانی کشور است؛ ما شاهد هستیم که مرزبان های کشور با امکانات و لجستیک کم از مرزها حراست می‌کنند؛ این درحالی است که کشور ما طول مرز زمینی و دریایی فراوانی دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارتقاء لجستیکی در مرزها باعث افزایش حراست از کشور می‌شود، افزود: باید کمک‌های مالی دولت تضمین شده باشد زیرا حفظ مرزها از همه چیز مهمتر است و امنیت یک کشور در امنیت مرزهای آن خلاصه می‌شود، از این رو باید بسیار بیشتر به مرزبانی و مرزهای کشور توجه شود.

تفاوت بودجه ۱۴۰۳ با گذشته

بررسی لایحه بودجه سال آینده با سال‌‌های گذشته تفاوت مهمی دارد. قرار شد از این به بعد بودجه در دو مرحله برای مجلس ارسال شود. در مرحله اول کلیات بودجه ارسال می‌شود – این گام بعد از یک بار رفت‌وبرگشت چندر روز پیش در مجلس به تصویب رسید.

به گزارش اکوایران: گام بعدی اما جزئیات بودجه است. اگر کل درآمد و مخارج دولت در مرحله اول تصویب بودجه نهایی شده باشد، تغییر در ردیف بوجه‌ها تنها با کم و زیاد کردن دیگر ردیف‌ها ممکن می‌شود. باید صبرکرد و دید بعد از ارسال جزئیات بودجه به مجلس چه بحث‌هایی رخ خواهد داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید