افزایش سقف برداشت از خودپردازها

    کد خبر :976476
افزایش سقف برداشت از خودپردازها

معاون فناوری نوین بانک مرکزی گفت: امسال نیز همچون سالهای گذشته سقف برداشت از خودپردازها در روزهای پایانی سال افزایش می‌یابد.

مهران محرمیان درحاشیه نهمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت در خصوص تعهدات پایان سال برای تأمین اسکناس مورد نیاز، گفت: هر ساله در روزهای پایانی سال سقف برداشت‌ها را به صورت درون بانکی افزایش می‌دهیم و امسال نیز این موضوع در دستور کار است، به نحوی که پس از ابلاغ مصوبه اقدامات لازم انجام می‌شود.

وی بیان کرد: افزایش رقم برداشت از طریق خودپردازها پس از پیشنهاد حوزه مربوطه انجام می‌شود.

معاون فناوری نوین بانک مرکزی در مورد سامانه “سمات” گفت: نسخه جدید سامانه “سمات” آذر ماه عملیاتی شد و در کنار این سامانه، سامانه های دیگری هستند که می‌توانند کمک کنند تا مردم تسهیلات خرد را به راحتی دریافت کنند.

گفتنی است، سامانه سمات، مخفف شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه بوده که وظیفه اصلی آن انجام امور مربوط به ثبت، نگهداری، انتقال مالکیت اوراق بهادار و تسویه است.

وی افزود: بحث کمبود اطلاعاتی که در پایگاه داده‌ اعتبارسنجی وجود داشت به سرعت در حال رفع شدن است و شرکت اعتبارسنجی نیز در حال به روز رسانی مدل اعتباری است.

محرمیان گفت: مدل اعتباری جدید شامل بخش‌های مختلفی است که برمبنای تسهیلات نیست و شامل پارامترهای دیگری است و پوشش تکمیلی نسبت به سامانه اعتبارسنجی فعلی خواهد داشت.

به گزارش تسنیم، وی درباره اتصال بانک‌های دولتی به پنجره هوشمند، توضیح داد: هم اکنون یک بانک دولتی به پنجره هوشمند خدمات دولتی متصل شده است و دقیقا همان خدماتی را ارائه می‌دهد که بانک مرکزی ارائه می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید