افزایش سرپناه شبانه و تیم های سیار معتادان/ اعتبار درمان زیاد شد

    کد خبر :290298

معاون مرکز توسعه و پیشگیری درمان اعتیاد سازمان بهزیستی از افزایش اعتبارات درمان اعتیاد خبر دادو گفت: ایجاد تیمهای سیار ارائه خدمات و درمان معتادان از مهمترین برنامه های امسال است.

فرید براتی سده به برنامه های سال جاری بهزیستی در خصوص درمان بیماران معتاد اشاره کرد وافزود: با توجه به افزایش اعتبارات سازمان بهزیستی در بخش اعتیاد، برنامه ها و طرحهای سازمان نیز افزایش پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه رسیدگی به معتادان متجاهر و ساماندهی و همچنین ترک و درمان این افراد از برنامه هایی است که در سال جاری در دستور کار جدی ما قرار دارد، گفت: برهمین اساس قصد داریم برنامه ریزی جدی برای جلوگیری از بازگشت مجدد معتادان به مواد مخدر انجام دهیم که طرح مدیریت پس از خروج از مراکز نگهداری یکی از آنها است.

معاون مرکز توسعه و پیشگیری درمان اعتیاد سازمان بهزیستی تاکید کرد: همچنین با توجه به اینکه شیوع اعتیاد در میان زنان و کودکان در حال افزایش است به همین دلیل تعداد شلتر و سرپناههای مخصوص این افراد امسال افزایش پیدا می کند.

به گفته وی، هم اکنون ۸۴ شلتر و سرپناه شبانه در سطح استانهای مختلف و مناطق آسیب خیز فعالیت می کنند که ۲۴ مورد آن مخصوص زنان است و همچنین ۱۵ مرکز کاهش آسیب برای این افراد نیز وجود دارد.

به گزارش مهر ،براتی سده در مورد فعالیت تیم های سیار درمان اعتیاد نیز گفت: یکی دیگر از اقدامات مرکز در سال ۹۷ افزایش تیم های سیار ترک اعتیاد و موبایل سنتر است که با حضور کارشناسان و متخصصین درمان اعتیاد در محل و مناطق مختلف که تعداد افراد معتاد در آن جا زیاد است، به معتادان خدمات مورد نیازشان را ارائه می دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید