افزایش دما در اغلب شهرها

فردا اهواز با بیشینه دمای ۴۱ درجه بالای صفر، گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای صفر درجه، سردترین مرکز استان خواهد بود؛ دمای تهران فردا تا ۲۹ درجه بالای صفر افزایش می‌یابد.

براساس آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی با حاکم شدن شرایط پایدار جوی، آسمان کشور در اغلب نقاط صاف است؛ در دو روز آینده افزایش محسوس دما در اغلب مناطق کشور پیش‌بینی می‌شود.

روز یکشنبه وزش باد شدید جنوبی در سواحل خزر به ویژه گیلان و اردبیل رخ خواهد داد، همچنین وزش باد شدید از بعدازظهر یکشنبه در آذربایجان غربی و شرقی پیش‌بینی می‌شود و وقوع گردوخاک در پاره‌ای نقاط این ها دور از انتظار نیست.

از ساعات پایانی روز یکشنبه به تدریج با نزدیک شدن سامانه بارشی به کشور ابتدا شمال غرب و غرب کشور و روز دوشنبه شمال غرب، غرب، مرکز و دامنه‌های البرز بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد نسبتاً شدید خواهند داشت.

روز سه‌شنبه به تدریج با شمالی شدن جریانات بارش آغاز شده و در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در سواحل شمالی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز شاهد بارش باران هستیم.

در سه روز آینده در برخی ساعات افزایش سرعت وزش باد در شرق و جنوب شرق کشور پیش‌بینی می‌شود؛ از اواخر امروز خلیج فارس به تدریج آرام خواهد شد.

آسمان تهران فردا صاف تا کمی ابری، بعدازظهر افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 29 و 18 درجه خواهد بود.

روز آینده اهواز با بیشینه دمای 41 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای صفر درجه سردترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا 31 فروردین‌ماه امسال 191.9 میلی‌متر ثبت شد، بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 211.7 میلی‌متر بود. بنابراین تا این لحظه بارش سال جاری 90.6 درصد بارش سال گذشته است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید