افزایش حوادث رانندگی به دلیل خستگی و عدم توجه به جلو

  • اجتماعی
  • چهارشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۷ ۱۰:۰۰
    کد خبر :248367

رئیس پلیس راهور ناجا، گفت: حوادث رانندگی، به دلیل خستگی و عدم توجه به جلو، افزایش یافته است.

سیدعلی ضیا شب گذشته در برنامه تحویل سال شبکه یک میزبان سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور ناجا بود. مجری و تهیه کننده «یکِ یک» در ابتدا به محل ضبط استودیو اشاره کرد که یک سالن ورزشی بود اما از سوی نیروی انتظامی در اختیار برنامه قرار گرفت و سپس از سردار مهری درباره نوروز پرسید.

وی در پاسخ گفت: معمولاً در نوروز، کنار خانواده نیستیم. هر روزی هم که درباره کاهش تصادف خبری می دهند، روز خوب و خاطره ای خوب است.

رئیس پلیس راهور ناجا تاکید کرد: یکی از اتفاقاتی که متاسفانه در نوروز زیاد رخ می دهد، تصادفات رانندگی است. حادثه خبر نمی کند و از مردم می خواهیم احتیاط کنند تا حوادث کمتر شود.

سردار مهری درباره شرایط فعلی با آغاز سفرها توضیح داد: گزارشاتی که از سطح جاده ها دریافت می کنیم نشان می دهد، بسیاری از خروجی های کلان شهرها شلوغ است. همچنین ورودی های شهرهای زیارتی مانند مشهد مقدس نیز فوق العاده شلوغ است. محور شمالی و جاده چالوس را امروز یک طرفه کردیم و تردد نیمه سنگین است.

وی یادآور شد: در محور هراز، وضعیت در بعضی از مقاطع، سنگین است اما آمارها نشان می دهد مسیر منتهی به مشهد مقدس از همه مسیرها سنگین تر است. محور قزوین به رشت نیز نیمه سنگین است. در سراسر کشور گره ترافیکی نداریم.

رئیس پلیس راهور ناجا اعلام کرد: امسال حدود پنج هزار نیرو اضافی به کمک پلیس راهور آمده است. همچنین بیش از هزار دستگاه خودرو از سایر بخش های انتظامی، اضافه شده است تا شعار امسال پلیس یعنی آرامش بهاری با نظم و امنیت برقرار شود.

به گزارش مهر، وی در پاسخ به این سئوال که پلیس همیشه از بسته های تنبیهی استفاده می کند، آیا از بسته های تشویقی نیز استفاده می کنید، تصریح کرد: هر سال در هفته پلیس، نیروی انتظامی به رانندگانی که در پنج سال گذشته جریمه نشدند، جایزه می دهد. امسال یک کار مردمی نیز انجام دادیم و با کمک هنرمندان و افراد دلسوز در این زمینه، پویشی با عنوان «به خاطر کسانی که دوستشان داریم، با احتیاط رانندگی می کنیم»، برگزار شد.

سردار مهری در پایان گفت: ۵۸ درصد حوادث رانندگی در دو روز گذشته به دلیل خستگی و عدم توجه به جلو بوده است که نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.‌

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید