افزایش تلفات کادر درمان/ انتقاد از سیاست‌های ضد کرونایی

    کد خبر :747675

محسن مصلحی، با گلایه از اتخاذ سیاست‌های متناقض و چندگانه برای مقابله با بیماری کووید ۱۹، افزود: مردم و به ویژه جامعه پزشکی تاوان کوتاهی و عدم مدیریت مناسب مسئولان در مقابله با پاندمی کووید ۱۹ را می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه سیاست‌های کلان و راهبردی مقابله با کووید ۱۹ را کسانی هدایت می‌کنند که سر رشته‌ای از حوزه سلامت ندارند، ادامه داد: مقام معظم رهبری یک الگوی رفتاری در برخورد با بیماری کووید ۱۹ هستند و حتی در ایام محرم نیز صراحتاً اعلام نمودند که چگونه باید پروتکل‌ها را رعایت نمود اما متاسفانه عدم تبعیت از الگوهای رفتاری که ایشان ارائه دادند، سبب شد تا شاهد موج سوم کرونا باشیم که ناشی از کوتاهی‌های مردم و مسئولان است.

مصلحی با بیان اینکه کادر درمانی دچار فرسودگی شغلی شده است، افزود: حداقل کاری که برای جامعه پزشکی در این شرایط بحرانی می‌توان انجام داد، تامین اقلام حفاظتی و بهداشتی، حمایت‌های قانونی، تعاملات بانکی و مالیاتی است که متاسفانه کوچک‌ترین توجهی به آن نمی‌شود و حتی در زمینه تعرفه‌ها که تا دستور ریاست جمهوری هم پیش رفت، اما شاهد اتفاق ملموسی در این حوزه نبودیم.

دبیر شورای عالی نظام پزشکی، به درخواست سازمان امور مالیاتی مبنی بر ارائه تراکنش‌های بانکی سال ۹۳ پزشکان و مهلت ضرب‌الاجلی آن اشاره کرد و گفت: در شرایطی که شاهد بدترین دوران طی چند دهه اخیر برای جامعه پزشکی هستیم، ایجاد چنین جوی عرصه را بر جامعه پزشکی تنگ نموده و فشار روانی مضاعفی را بر آنان وارد می‌کند.

مصلحی خاطرنشان کرد: جامعه پزشکی از طرفی دچار هجمه است و از سوی دیگر مورد حمایت قرار نمی‌گیرد و شاید مجموعه این اتفاقات بدترین دوران را طی چند دهه اخیر برای جامعه پزشکی رقم زد و این همه مصیبت را در کمتر از یکسال تجربه کرد.

وی در خصوص عملکرد وزارت بهداشت در دوران پاندمی کووید ۱۹، اظهار کرد: وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت در کشور باید دقیق‌تر و علمی تر برخورد کرده و مسائل را شفاف انعکاس دهد تا از اتهام مسامحه مبرا شود.

مصلحی ادامه داد: مسئولان حوزه سلامت قدرت برنامه‌ریزی درست را ندارند زیرا سیاستگذاری‌ها در جای دیگری انجام می‌شود و بازگشایی مدارس؛ اصناف و برگزاری آزمون‌ها نشان از این دارد که کنترل مناسب امور از حوزه وزارت بهداشت خارج شده است.

به گزارش مهر،دبیر شورای عالی نظام پزشکی، با اشاره به خستگی روحی و روانی کادر درمان علاوه بر فرسودگی جسمی آنان، خاطرنشان کرد: بخش دولتی به تنهایی نمی‌تواند بار این پاندمی را به دوش کشد و باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی نیز استفاده شود ضمن آنکه مدیریت همه جانبه در پاندمی کووید ۱۹ مشاهده نمی‌شود و برنامه‌ریزی مشخصی برای جامعه پزشکی وجود ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید