افزایش تلفات سیل در کره جنوبی

    کد خبر :1008725
افزایش تلفات سیل کره جنوبی

به دنبال ادامه بارش‌های پرحجم و شدید در کره جنوبی که باعث وقوع سیل مرگبار، جاری شدن گل و لای و رانش زمین در برخی مناطق این کشور طی روزهای اخیر شده، شمار قربانیان این حوادث تاکنون به ۳۳ نفر افزایش یافته است.

به نقل از اسکای نیوز، این کشور از نهم ژوئیه با بارش شدید باران مواجه شده است که در سه روز گذشته این بارش‌ها شدت گرفته و خسارات قابل ملاحظه‌ای برجای گذاشته است. همچنین پیش بینی می‌شود در برخی مناطق بارش‌ها تا امروز (یکشنبه) ادامه داشته باشد.

نیروهای امدادی تاکنون هفت جسد را از داخل یک تونل که به زیر آب رفته، بیرون آورده‌اند. گزارش‌ها حاکیست داخل این تونل حدود ۱۵ وسیله نقلیه نیز در آب گل آلود گرفتار شده بودند هرچند از تعداد دقیق سرنشینان این خودروها هنوز اطلاعی در دست نیست.

گفته می‌شود که حدود ۴۰۰ امدادگر در عملیات جستجو و نجات در این تونل که در شهر «چئونگ‌جو»ی کره جنوبی قرار دارد، شرکت دارند.

یکی از مقامات آتش‌نشان محلی نیز در این باره گفت: ممکن است چند ساعت طول بکشد تا تمام آب موجود در این تونل که هنوز چهار تا پنج متر عمق دارد، خارج شود.

در همین حال هزاران نفر پس از اینکه سدی در استان «چونگ چئونگ شمالی» در کره جنوبی صبح روز گذشته (شنبه) به سرریز شدن نزدیک شد، تخلیه شدند.

به گفته وزارت حمل و نقل کره جنوبی، یک قطار نیز در استان چونگ چئونگ شمالی در این کشور بر اثر رانش زمین از ریل خارج و باعث ریزش آوار بر روی خطوط ریلی شد.

بنابر گزارش بی بی سی، همچنین فعالیت اکثر قطارها به حالت تعلیق درآمده و ۱۳ شهر از قطعی برق خبر داده‌اند.

ارتش برای امدادرسانی به مناطق سیل‌زده فراخوانده شده است.

باران‌های شدید در فصل باران‌های موسمی در این کشور مرسوم است اما در چند سال گذشته این باران‌ها در نتیجه افزایش دما شدیدتر شده‌اند.

باران شدید طی هفته گذشته نیز باعث سیل و رانش زمین در چندین کشور از جمله هند، چین و ژاپن شده است.

در حالی که عوامل بسیاری در ایجاد سیل نقش دارند، کارشناسان می گویند گرم شدن جو ناشی از تغییرات آب و هوایی احتمال بارش شدید باران را بیشتر می کند.

با گرم‌تر شدن هوا، اتمسفر می‌تواند رطوبت بیشتری را در خود نگه دارد.

ایسنا 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید