افتتاح نخستین موزه شهاب سنگ ایران در برج آزادی

    کد خبر :568972

شهردار منطقه۹ با اشاره به افتتاح نخستین موزه شهاب سنگ ایران در برج آزادی بیان داشت: شهاب سنگ‌ها توجه به پدیده‌های جهان و نگاه به گذشته است و مطالعه روی تاریخ شهاب سنگ‌ها در حوزه زمین‌شناسی و ستاره‌شناسی حائز اهمیت و بیانگر تاریخ کهکشان است.

علی مفاخریان در آیین گشایش نخستین موزه شهاب سنگ ایران در مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی که با حضور کارگر – مدیرکل امورموزه‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، صفی‌پور – مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی، حفیظی – سرپرست مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی – برگزار شد، گفت: گردآوری ۱۲۰۰ قطعه شهاب سنگ گنجینه‌ای با ارزش برای کشور محسوب می‌شود و در نوع خود اقدامی بی‌نظیر است.

شهردار منطقه۹ افزود: موزه شهاب سنگ می‌تواند برج آزادی را به کانون مراجعه محققان، دانشمندان، جغرافیدانان، اقلیم‌شناسان همچنین گردشگران تبدیل کند.

در ادامه صفی پور – مدیرعامل بنیاد رودکی – گفت: امروز شاهد افتتاح موزه‌ شهاب‌ سنگی هستیم که می تواند برای افراد علاقه‌مند در این حوزه تخصصی، جذابیت‌های خاص خود را داشته باشد.

وی افزود: برج آزادی به عنوان یک اثر ملی که در سازمان میراث فرهنگی ثبت شده است با اجرای برنامه‌های فاخری نظیر همین موزه شهاب سنگ می‌تواند شاهد استقبال پرشور علاقه‌مندان این حوزه باشد.

همچنین کارگر – مدیرکل امور موزه‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری – گفت: شکل‌گیری و فعالیت ۱۵۰ موزه غیر دولتی توسط اشخاص حقیقی در کشور نشان دهنده این است که میراث کشور توسط افراد حقیقی پاسداری می‌شود و این می تواند اتفاق بسیار خوبی برای توسعه‌یافتگی کشور باشد.

وی افزود: اهمیت موزه شهاب سنگ در این است که ما را با پدیده‌ای فرازمینی روبه‌رو می‌کند و تنها آثار ملموسی هستند که بشر می‌تواند از جهان ناشناخته در اختیار داشته باشد.

حجت کمالی – مجموعه‌دار شهاب سنگ – با اشاره به مجموعه جمع آوری شده گفت: طی این سال‌ها حدود ۱۵۰۰ قطعه شهاب سنگ طی ۱۵ سال از کویرهای ایران جمع‌آوری شده است که با ثبت تعدادی از شهاب سنگ‌ها در بولتن جهانی رتبه ایران را به دومین کشور یابنده شهاب سنگ ارتقا داده است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۹ علاقه‌مندان می توانند همه روزه به جز شنبه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۸ با مراجعه به مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی از موزه شهاب سنگ به عمل آورند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید