افتتاح ساختمان جدید شیرخوارگاه «شبیر»

    کد خبر :662734

شهردار منطقه ۱۵ از برگزاری آیین افتتاح ساختمان جدید شیرخوارگاه «شبیر» که به همت مجمع خیرین کشور در این منطقه ساخته شده است در روز جمعه خبر داد.

 

وحیدرضا محمدی درباره ساختمان جدید شیرخوارگاه شبیر گفت: این ساختمان یکی از بزرگترین بناها با تجهیزات مدرن و به روز کشور است که به همت مجمع خیرین کشور و جامعه خیرین حامی معلولان کشور و حمایت خیرین دیگر ساخته و متناسب با کودکان و منطبق بر استانداردهای بین المللی طراحی و معماری شده است.

 

وی با اشاره به اینکه این ساختمان با زیربنای ۷ هزار و ۱۴۰ متر مربع احداث شده است، افزود: شهرداری منطقه ۱۵ نیز با هدف بهره مندی بهینه کودکان از فضاهای این مرکز به کمک خیرین آمده و مجموعه فعالیت هایی را در زمینه محوطه سازی، زیباسازی و فضای سبز در آن انجام داده است.

 

محمدی ضمن اشاره به فعالیت‌های زیرسازی و اجرای عملیات مرمت و روکش آسفالت در این مرکز اضافه کرد: عملیات تخریب و بازسازی جدول باغچه ها اجرا و ۶۰ متر طول تک جدول در این محوطه کار شده است.

 

به گفته منطقه در زیرسازی و اجرای عملیات مرمت و روکش آسفالت محوطه جنوبی و شرقی نیز به متراژ ۶۰۰ متر مربع اجرا و ۹۳ تن آسفالت در این مجموعه پخش شده است.

 

محمدی در تشریح اقدامات فضای سبز این مجموعه خاطر نشان کرد: 1500 مترمربع فضای سبز در محوطه انجام و ۵ هزار بوته گیاه پوششی شامل انواع درختچه، ساناز و نسترن کاشته شده است.

 

وی درباره بام سبز ساختمان جدید شیرخوارگاه گفت: ۱۰۰ مترمربع بام سبز در ساختمان جدید اجرا شده که فضای سبز زیبایی در طبقه سوم برای کودکان ایجاد کرده است.

 

به گزارش ایسنا،‌ شهردار منطقه یادآور شد: برای زیباسازی محیطی مجموعه نیز اقدامات خوبی انجام شده از جمله اینکه دیوارهای ساختمان به متراژ هزار مترمربع و جداول داخل محوطه به متراژ ۵۰۰ مترمربع با رنگ پلاستیک رنگ آمیزی و پاکسازی شده است.

 

وی به نصب المانهای این مرکز اشاره کرد و افزود: ۲ آلاچیق و ۵ سطل زباله در فضای سبز این محوطه نصب و۳۰۰ متر حفاظ و نرده رنگ آمیزی و ۲۵ مترمربع از دیوارهای مجموعه نیز با نقاشیهای مناسب کودکان تزیین شده است.

 

بنا براعلام روابط عمومی منطقه ۱۵، محمدی در ادامه اظهار کرد: به منظور نگهداشت و پاکسازی این مرکز شستشوی معابر، حمل کامیون خاک، نخاله و سرشاخه نیز انجام شد تا برای این افتتاح آماده شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید