اعلام محدودیت‌های ترافیکی جاده‌ها

  • اجتماعی
  • چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ ۱۰:۲۰
    کد خبر :1020989
اعلام محدودیت‌های ترافیکی جاده‌ها

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های کشور از تعطیلات پایانی هفته جاری و ابتدای هفته آینده را تشریح کرد.

سرهنگ احمد شیرانی در تشریح محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های کشور گفت: محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی در جاده‌های کشور از امروز، چهارشنبه، ۲۲ شهریورماه آغاز شده و تا روز دوشنبه ۲۷ شهریور ادامه خواهد داشت. بر این اساس تردد انواع موتور سیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه تا ساعت شش صبح روز دوشنبه ۲۷ شهریور از محورهای کرج – چالوس ، هراز ، فیروزکوه و محور تهران – سمنان – مشهد، محورهای قوچان _مشهد، سبزوار _ مشهد و تربت حیدریه _ مشهد و بالعکس ممنوع است. البته در این میان تردد موتورسیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع است.

احتمال یک طرفه شدن چالوس

وی به محدودیت‌های پیش‌بینی شده برای تردد خودروها در محور چالوس نیز اشاره کرد و گفت:در این محورتردد انواع وسایل نقلیه در صورت پرحجم بودن ترافیک در محور مذکور از ساعت ۱۰ تا ۲۴ روزهای سه‌شنبه چهارشنبه پنج شنبه و جمعه ۲۱ تا ۲۴ شهریورماه از مرزن آباد به سمت کرج و تهران ممنوع بوده و در صورت اعلام مأموران پلیس راه مستقر در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ‌۱۲ همان روزها از میدان امیر کبیر کرج و آزادراه تهران شمال به سمت مرزن آباد به بصورت یک‌طرفه انجام خواهد شد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا ادامه داد:‌ همچنین تردد انواع وسایل نقلیه در صورت پرحجم بودن ترافیک در محور مذکور از ساعت ۱۰ تا ۲۴ روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه ۲۵ تا ۲۷ شهریورماه از کرج و ابتدای آزادراه تهران – شمال به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و در صورت اعلام مأموران پلیس راه درمحل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ تا ۲۴ همان روز از مرزن‌آباد به سمت کرج و تهران به‌صورت یکطرفه خواهد بود.

ممکن است هراز هم یک‌طرفه شود

شیرانی درباره محدودیت تردد در محور هراز نیز گفت:‌ محدودیت یک طرفه مقطعی برای روزهای پنجشنبه جمعه و شنبه ۲۳ تا ۲۵ شهریورماه به‌صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و برعکس انجام خواهد شد.

وی درباره محدودیت تردد برای وسایل نقلیه سنگین نیز گفت:‌ البته این محدودیت‌ها شامل حاملان مواد سوختی یا فاسدشدنی نیست. بر این اساس در محور چالوس؛ تردد انواع تریلر ، کامیون و کامیونت از محور کرج – چالوس و بالعکس کماکان ممنوع است. در محور هراز نیز از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روزهای چهارشنبه وپنجشنبه ۲۲ و ۲۳ شهریورماه و همچنین از ساعت شش تا ۲۴ روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه ۲۴ تا ۲۶ شهریورماه تردد کلیه تریلرها از محور هراز کماکان ممنوع است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا همچنین گفت:‌ اجرای محدودیت های مذکور منوط به افزایش حجم تردد در محورها خواهد بود و چنانچه وضعیت ترافیک عادی باشد ، با هماهنگی فرمانده میدان، اجرای محدودیت‌های مذکور لغو خواهد شد.

محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های خراسان رضوی

شیرانی درباره تردد در محورهای خراسان رضوی نیز گفـت:‌ در استان خراسان رضوی و با هدف سهولت در تردد و عبور ایمن کاروان‌های زائرین پیاده امام رضا (ع)، تردد کلیه خودروها در محور قدیم مشهد – ملک آباد و بالعکس ممنوع است. این ممنوعیت تردد تا پایان روز شنبه ۲۵ شهریورماه ادامه خواهد داشت و در این ایام تردد از مسیر جایگزین آزادراه مشهد – باغچه انجام می‌شود. همچنین در محور فاروج، شیروان، بجنورد، چمن بید، جنگل گلستان و بالعکس تردد انواع تریلر و کامیونت از ساعت هشت تا ۲۲ روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه ۲۳ تا ۲۵ شهریورماه نیز ممنوع است.

وی ادامه داد:‌ تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت به استثناء حاملان مواد سوختی، بهداشتی، کالای اساسی و دارای مجوز تا ۲۵ شهریورماه در تمام محور های برون شهری استان خراسان رضوی ممنوع است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا با تاکید بر اینکه خط قرمز پلیس ارتکاب تخلفات حادثه‌ساز و نیز ارتکاب چندین تخلف همزمان است، اظهارکرد: ماموران پلیس راه با تخلفاتی نظیر سرعت و سرعت غیرمجاز، تجاوز به چپ، تردد از شانه‌خاکی، انجام حرکات نمایشی با خودرو و … برابر قانون و مقررات برخورد خواهند کرد. همچنین به رانندگان توصیه می‌کنیم که به جد از رانندگی در شرایط خستگی و خواب آلودگی پرهیز کرده و به ازای هر دو ساعت رانندگی دستکم ۱۵ دقیقه را با توقف در حاشیه امن مسیر استراحت کنند.

شیرانی در پایان با اعلام شماره تلغن ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که برای اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور و نیز امدادرسانی به حوادث احتمالی در جاده‌ها با این شماره تماس بگیرند.

ایسنا 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید