اعلام سرانه درمان بیماران خاص

    کد خبر :31281

مدیر کل دفتر آمار، برنامه ریزی و بودجه سازمان بیمه سلامت ایران درباره سرانه بیماران خاص گفت: سرانه مصوب دولتی برای بیماران خاص سه میلیون و 850 هزار ریال در ماه است، در حالی که سازمان بیمه سلامت ماهانه هشت میلیون ریال بابت بیماران خاص هزینه می‌کند.

غلامرضا سعیدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اقدامات انجام شده در سازمان بیمه سلامت ایران در راستای پوشش بیماران خاص اظهار کرد: در حال حاضر بر اساس آخرین آمار، حدود 125 هزار بیمار خاص شناسایی شده اند که 50 درصد از این جمعیت تحت پوشش سازمان بیمه سلامت قرار دارند.

وی افزود: هموفیلی، دیالیز، پیوند کلیه، تالاسمی و ام اس جزو بیماری‌های خاص هستند. در کنار بیماران خاص، پوشش بیمه‌ای بیماران صعب العلاج و سرطانی که بسیار هزینه بر هستند نیز انجام می‌شود؛ چرا که این گروه از بیماران معمولا تا پایان عمر نیازمند دریافت خدمات درمانی هستند.

مدیر کل دفتر آمار، برنامه ریزی و بودجه سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به طرح تحول نظام سلامت عنوان کرد: حفاظت مالی از بیماران صعب العلاج، خاص و نیازمند از جمله هشت بسته اجرایی طرح تحول سلامت بود که به منظور عملیاتی شدن آن برنامه حمایت از بیماران خاص در سازمان بیمه سلامت تعریف شد و اعتبارات تخصیصی برای این منظور از سوی سازمان در میان سازمان ‌های بیمه گر توزیع می‌شود. البته اقدامات مثبتی در این خصوص انجام شده و نتیجه آن افزایش بودجه 34 درصدی برنامه های حمایتی از بیماران خاص طی سال‌های 93 تا 96 بود.

سعیدی درباره سرانه بیماران خاص گفت: سرانه مصوب دولتی برای بیماران خاص سه میلیون و 850 هزار ریال در ماه است، در حالی که سازمان بیمه سلامت ماهانه هشت میلیون ریال بابت بیماران خاص هزینه می‌کند. در واقع سرانه  بیماران خاص تحت پوشش سازمان بیمه سلامت بیش از هزینه‌هایی است که برای سایر بیمه شدگان تحت پوشش صورت می‌گیرد. علاوه بر آن به دنبال بهبود کیفی و کمی خدمات هستیم تا بتوانیم از این طریق ارائه خدمت بهتری برای بیماران خاص داشته باشیم.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید