اعلام حمایت روسیه از پیشنهاد مکزیک و اروگوئه درباره ونزوئلا

    کد خبر :482542
ونزوئلا

روسیه از پیشنهاد اروگوئه و مکزیک مبنی بر برگزاری نشست صلح درباره ونزوئلا حمایت کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از تاس، «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرده است که از پیشنهاد اروگوئه و مکزیک مبنی بر برگزاری نشست صلح با هدف حل سیاسی بحران در ونزوئلا، حمایت می کند.

وزیر خارجه روسیه ضمن انتقاد شدید از دخالت آمریکا در تحولات داخلی ونزوئلا اظهار داشت: در کمال تاسف سخنان ترامپ و برخی مقامات آمریکایی دخالت آشکار در امور داخلی ونزوئلا است که بر خلاف حقوق بین‌الملل خواهد بود.

لاوروف با تاکید بر اینکه لازم است تا مسائل ونزوئلا از طریق مسالمت‌آمیز و با گفتگوی داخلی در این کشور حل و فصل شود، افزود: روسیه از پیشنهاد اروگوئه و مکزیک مبنی بر برگزاری نشست صلح در روز ۱۸ بهمن ، با هدف حل سیاسی بحران در ونزوئلا حمایت می‌کند.

هفته گذشته «تاباره واسکوئز»، رئیس جمهور اروگوئه در گفت‌وگوی تلفنی با فدریکاموگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که کشورش آماده است تا میزبانی مذاکرات احتمالی برای حل بحران ونزوئلا را برعهده بگیرد.

همچنین پیش از آن نیز «آندرس مانوئل لوپز اوبرادور»، رئیس جمهور مکزیک اعلام کرده بود که کشورش آماده میانجیگری در مذاکرات میان مقامات ونزوئلا و مخالفان دولت این کشور است، مشروط به این که طرفین با این پیشنهاد موافقت کنند.

تا کنون اگرچه مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرده که از مذاکرات با مخالفانش در هر زمانی استقبال می‌کند اما خوان گوایدو، رهبر شورشیان و مخالفان دولت گفته است که نمی‌خواهد به یک مذاکراه جعلی بپیوندد.

اوضاع داخلی در ونزوئلا از دو هفته پیش به این سو پس از فرخوان خوان گوایدو برای برپایی اعتراضات ضددولتی دچار تنش شده است. آمریکا و کشورهای غربی از گوایدو که خود را رئیس جمهور موقت ونزوئلا خوانده حمایت می‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید