اعلام جرم علیه نتانیاهو به اتهام دریافت رشوه و خیانت در امانت

    کد خبر :498520
نتانیاهو

مشاور قضایی کابینه رژیم صهیونیستی از تصمیم خود برای کشاندن پای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم به دادگاه به اتهام دریافت رشوه و فساد مالی خبر داده است.

آویخای مندلبلیت مشاور قضایی کابینه رژیم صهیونیستی، اتهامات فساد و خیانت در امانت را به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم نسبت داد و علیه وی اعلام جرم کرد.

مندلبلیت تصمیم گرفت با اعلام جرم علیه نتانیاهو به اتهاماتی همچون دریافت رشوه و خیانت در امانت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را پس از صدور کیفرخواست برای بازجویی احضار کند.

روزنامه عبری زبان یسرائیل هیوم اعلام کرد مندلبلیت شامگاه پنجشنبه تصمیم گرفت اتهامات فساد و دریافت رشوه و خیانت در امانت را به نتانیاهو نسبت دهد و از عزم خود برای ارائه فهرست اتهامات در این زمینه و فراخواندن نتانیاهو برای شرکت در جلسه بازجویی پیش از ارائه فهرست اتهامات خبر داد.

به گزارش تسنیم، این روزنامه تصریح کرد این اولین بار است که نتانیاهو به دریافت رشوه، و خیانت در امانت متهم می‌شود، آن هم در حالی که نخست وزیری اسرائیل را برعهده دارد.

این روزنامه افزود مشاور قضایی کابینه اسرائیل، پرونده اتهامی را به تیم وکلای تمام متهمان پرونده‌های فساد تحویل داده است، اما تصمیم گرفته‌اند مفاد تحقیقات در پرونده‌های موسوم به 1000، 2000 و 4000 را به بعد از انتخابات آتی اسرائیل موکول کند.

منابع صهیونیستی تاکید کرده‌‌اند که زمان اعلام جرم علیه نخست وزیر این رژیم تاثیر زیادی بر نتایج انتخابات آتی کنیست (پارلمان) در نهم آوریل خواهد گذاشت و می‌تواند بر وضعیت حزب حاکم یعنی لیکود به ریاست نتانیاهو تاثیر منفی بگذارد.

به گزارش منابع صهیونیستی، مندلبلیت گفته است که تصمیم نهایی درباره برکناری یا کناره‌گیری نتانیاهو در صورتی که مجرم بودن وی محرز شود، با دیوان عالی اسرائیل خواهد بود.

واکنش نتانیاهو به تصمیمات مندلبلیت

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به اعلام جرم مشاور قضایی علیه وی پس از متهم کردنش به کلاهبرداری و خیانت در امانت و دریافت رشوه در یک کنفرانس مطبوعاتی به آن پاسخ داد و مدعی شد سیاستی که من از طریق حزب لیکود در پیش گرفته‌ام، دولت اسرائیل را به سمت بهترین دهه تاریخ خود از نظر امنیتی پیش برده است.

بر اساس گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، نتانیاهو افزود تمام دستاوردهایی که به دست آمده است، باعث نمی‌شود که هیچ کس ما را در صندوق‌های رای شکست دهد و برج برگ‌های اتهامات به زودی فرو خواهد ریخت و من در این زمینه مطمئن هستم.

نتانیاهو مدعی شد بر مشاور قضایی دولت فشار وارد کردند تا حکومت راستگراها را سرنگون کنند و این فشارهایی است که از سوی چپگراها علیه من اعمال شده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همه از این فشارها و اتهامات را سرنگونی اردوگاه راستگرایان حاکم بر رژیم صهیونیستی و تاثیرگذاری بر رای دهندگان رژیم از طریق آنچه توطئه‌های شوم خواند، اعلام کرد.

نتانیاهو اعلام کرد که برای اثبات نادرست بودن تمام اتهامات وارده به وی در تمام پرونده‌ها فعالیت خواهد کرد. وی تمام اتهامات وارده علیه خود را دروغین توصیف کرد و مدعی شد اسرائیل به یک دوست راستگرای قدرتمند به رهبری‌اش نیاز دارد که بهتر از یک دولت چپگرای ضعیف است و وی برای سال‌های طولانی رهبری اسرائیل را ادامه خواهد داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید