اعطای وام بدون ضامن آغاز شد

    کد خبر :883844

طبق گفته احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در مصاحبه تلفنی با رسانه ملی، اعطای وام زیر ۱۰۰ میلیون تومان بدون اخذ ضامن از امروز ۹ بهمن آغاز خواهد شد.

موضوع اعطای وام‌های بدون ضامن و کاهش سختگیری بانک‌ها در ارائه وام در جلسه رئیس جمهور با مدیران بانکی مطرح شد. در نشست رئیس جمهور با مدیران عامل بانک‌ها مصوب شد تا پرداخت تسهیلات خرد به مردم با اعتبارسنجی جایگزین اخذ وثیقه شود.

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت نیز از تغییر نوع وثیقه‌ برای وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: در پی این تغییر، کسی که کارمند یا حقوق بگیر ثابت دولت است می‌تواند حقوق خود را وثیقه و اعتبار وامش کند.

بعد از گذشت چند روز، ابلاغیه اعطای وام‌های خرد بدون ضامن برای حقوق بگیران و مستمری بگیران نهایی شد. وزیر اقتصاد در توئیتی نوشت:


بانک‌ها مکلف به پرداخت تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان بدون ضامن شدند

حسینی، معاون بانک و بیمه وزارت اقتصاد در تشریح جزئیات و نحوه دریافت این وام گفت: در مرحله اول، شاغلان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران دستگاه‌های اجرایی و شاغلان و بازنشستگان نهادهای عمومی غیردولتی مشمول دریافت تسهیلات بدون ضامن هستند.

دریافت تسهیلات تا ۵۰ میلیون تومان بدون ضامن و فقط با نامه کسر از حقوق امکان پذیر است. برای تسهیلات بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان نیز افراد می‌توانند مجددا بدون ضامن و تنها با نامه کسر از حقوق خود به همراه یک سفته یا چک به بانک‌ها مراجعه کند.

البته صالح آبادی، رئیس‌کل بانک مرکزی نیز در (۴ بهمن) گفت: متقاضیان وام‌های خرد مشروط به ‌اعتبارسنجی باید بتوانند از تسهیلات لازم برخوردار شوند که مقررات آن در حال بازنگری است و تا پایان سال به سیستم بانکی ابلاغ می‌شود.

براساس اعلام بانک مرکزی، جامعه هدف پرداخت تسهیلات خرد بدون ضامن به عبارت است از:

شاغلان و بازنشستگان نهادهای عمومی غیر دولتی

شرکت‌های معتبر بخش خصوصی که حقوقشان در بانک‌های زیر مجموعه وزرات اقتصاد پرداخت می‌شود

شاغلان، بازنشستگان و مستمری بگیران دستگاه‌های دولتی

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید