اعزام تیم ملی والیبال به بازی‎های آسیایی تصمیمی هوشمندانه بود

  • ورزشی
  • دوشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۷ ۱۲:۰۴
    کد خبر :315302

کارشناس والیبال تصمیم فدراسیون برای اعزام تیم ملی به بازی‌های آسیایی جاکارتا را تصمیمی هوشمندانه و عاقلانه عنوان کرد.

به گزارش مهر، فرهاد نفرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تغییر تصمیم فدراسیون والیبال و اعزام تیم ملی والیبال به بازی‌های آسیایی جاکارتا گفت: تصمیم حال حاضر فدراسیون برای اعزام تیم ملی به جاکارتا هوشمندانه و عاقلانه است چراکه والیبال ایران در بازی‌های آسیایی مدافعِ عنوان قهرمانی و این قهرمانی برای حفظ اقتدار والیبال حائز اهمیت است.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه تعداد استفاده بازیکنان از ۱۲ به ۱۴ نفر افزایش یافته است، دست مربی در هر تورنمنتی باز است تا فشار کم تری بر تیم وارد شود. تیم ملی در رقابت‌های لیگ ملت‌ها در دو فاز بازی کرد، فاز نخست استفاده از بازیکنان با تجربه و فاز دوم به کارگیری از بازیکنان جوان که نشان داده شد تیم توانایی بازی با دو تیم در مسابقات را دارد.

کارشناس والیبال در ادامه گفت: با توجه به اینکه در جاکارتا تیم ملی بازی های زیادی نخواهد داشت و فرمول برگزاری مسابقات نیز مانند لیگ ملت‌ها نیست که بازیکنان سفرهای طولانی از یک قاره به قاره دیگر را طی کنند، خسته نخواهند شد. بازیکنان تیر و مرداد ماه فرصت ریکاوری دارند و می توانند علاوه بر رفع خستگی به مصدومیت‌های خود نیز رسیدگی کنند. تیم ملی حداکثر دو یا سه بازی سخت در جاکارتا خواهد داشت و سایر بازی‌ها آسان است.

نفرزاده گفت: بازیکنانی که در رقابت‌های قهرمانی جهان از آنها استفاده می شود در جاکارتا ۲-۳ بازی انجام خواهند داد. حضور در بازی‌های آسیایی می تواند دیدارهای تدارکاتی خوبی برای تیم ملی محسوب شود. با یک برنامه ریزی خوب می توان هم در جاکارتا و هم در رقابت‌های قهرمانی جهان حضور داشت.

وی در پاسخ به این سوال که جوانان در لیگ ملت‌ها نمایش خوبی داشتند، پس چه زمانی باید به جوانان فرصت داده شود و پشتوانه سازی خوبی صورت گیرد؟ گفت: بازیکنان جوان بازی‌های خوبی در لیگ ملت‌ها ارائه دادند اما این را باید در نظر گرفت که عملکرد بازیکنان در خروجی تیم دو نتیجه داشت یا پیروزی و یا شکست؛ چون از جوانان در لیگ ملت‌ها انتظاری وجود نداشت با هر نتیجه ای نمی توان انتقاد کرد. اما در جاکارتا موضوع متفاوت است چراکه از تیم انتظار کسب مدال طلا وجود دارد.

کارشناس والیبال درباره تغییر تصمیم ناگهانی فدراسیون مبنی بر اعزام تیم ملی به جاکارتا نیز گفت: وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در هر مقطع با دو رویداد مورد سنجش قرار می گیرند. در این مقطع نیز المپیک ۲۰۲۰ و بازی‌های آسیایی جاکارتا در پیش است. برای این رویدادها سیستم جدیدِ کمیته ملی المپیک و سیستم قدیم مورد مقایسه قرار خواهند گرفت و طبیعی است چون در دوره گذشته والیبال طلا کسب کرد، ممکن است این طلا با تیم جوان به نقره و حتی برنز تبدیل شود.

نفرزاده گفت: کادر فنی تیم «ب» نیز در مصاحبه‌های خود با اطمینان از کسب طلا در جاکارتا صحبت نکرد و همین مسئولان را وادار کرد تا تصمیم جدیدی اتخاذ کنند. اگر مربی تیم در مصاحبه ها بیان می کرد تیم «ب» مدافع عنوان قهرمانی است شرایط تغییر می کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید