اعتراض علم الهدی به شبکه نمایش خانگی

    کد خبر :993953
امام جمعه مشهد گفت: شبکه خانگی اباحه گری و ضد ارزش‌ها را ترویج می‌کند.

 حجت الاسلام سید احمد علم الهدی در خطبه نماز جمعه مشهد گفت: مایه تأسف است که امروز این ناهنجاری فرهنگی از بی‌حجابی فراتر رفته و به سایر عرصه‌ها تسری یافته است. نمونه بارز آن را در جریان شبکه نمایش خانگی که به‌تازگی هم به راه افتاده می‌توان مشاهده کرد. در عرصه فرهنگی، باید صداوسیما میدان‌داری کند.

هیچ‌کس متعرض حریم شخصی افراد نیست، اما آیا نباید وزارت ارشاد به میدان بیاید تا بر هنر نظارت بیشتری صورت بگیرد و آن آقا یا خانم بازیگر یا کارگردان درحالی‌که با سرمایه کشور و بیت‌المال مردم رشد کرده، هنر خود را در استخدام ارزش‎ستیزی و اباحه‎گری همه محرمات قرار ندهد؟

عضو مجلس خبرگان رهبری با ابراز تأسف از تبدیل‌شدن تدریجی هنر مردمی به هنر صنعتی اظهار کرد: اینکه یک آقا یا خانم هنرمند که حتی ممکن است در زمان انقلاب به دنیا هم نیامده باشد، اکنون بیاید در خانه سینما که همه هزینه آن را نظام می‌دهد، از سرمایه کشور تغذیه کند، هنرمند شود، فیلم بسازد و در آن روابط نامشروع زن شوهردار با مردی غیر از شوهرش را ترویج دهد تا خیانت به یک امر عادی در خانواده تبدیل شود، این با روح مردمی و اخلاقی هنر سازگار است؟ مگر تولیت هنر در کشور با وزارت ارشاد نیست؟

وی افزود: در خانواده اصیل ایرانی، همه قوام زندگی به حرمت پدر و مادر است. خانواده محدود به روز نوجوانی نیست که هزینه تحصیل را بدهد بلکه در جوانی و میانسالی هم خانواده مهم است. حالا اینکه در یک فیلم، حرمت خانواده را بشکنند تا جوان برای پدر و اندیشه‌اش ارزشی قائل نباشد و به مادر احترام نگذارد یا در فیلم دیگر، روابط نامشروع بین زن و مرد یا دختر و پسر ترویج شود و فرزندان این سرزمین را به ارتباط نادرست تشویق کنند، این کار‌ها با این هدف صورت می‌گیرد که ریشه دین‌داری جوان ما را خشک کنند

امام جمعه مشهد با تأکید بر اینکه نمی‌شود این فیلم‌های آزاد ساخته شود و هیچ‌کس جلوی آن را نگیرد، خاطرنشان کرد: این کشور، کشور جمهوری اسلامی است. این مردم جان دادند، خون دادند تا این نظام مستقر باشد و دین و ارزش‌هایش بر زندگی‌هایشان حاکم شود. اینکه این‌طور آزادانه جریان‌های دشمن، ناهنجاری‌های فرهنگی را ترویج کنند و در مقابل، ما بایستیم و نگاه کنیم، این بی‌تفاوت ماندن در برابر حرمت خون شهداست. مسئولان باید به این مسئله توجه کنند؛ اینکه بر دوام این نظام سرمایه‌گذاری شده است.

تابناک/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید