اظهارات مهم فرمانده کل ارتش از تریبون مجلس

  • سیاسی
  • یکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۹ ۱۰:۵۰
    کد خبر :748979

سرلشکر امیر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس یک الگوی کامل از اراده، همت و یکپارچگی ملت برای ایستادگی و موفقیت است که همه‌ی این‌ها، اجزای تشکیل دهنده و نقش بسزایی در دفاع مقدس داشتند.

وی افزود: ارتش با کمک سپاه و این دو با یاری بسیج و این سه با همت جهاد سازندگی و نهایتاً با ایستادگی مردم و همچنین فرماندهی حضرت امام خمینی(ره) که از غیرت ملی نشأت می‌گرفت، معجزه قرن را آفریدند.

وی تأکید کرد: دو میلیون و ۵۰۰ هزار سرباز، ۲۱۷ هزار پایبر و ۶۰ میلیارد دلار تجهیزات ارتش وارد جنگ شده و بیش از ۴۸ هزار شهید تقدیم انقلاب کردیم؛ چرا که نیروی زمینی از اولین روز در همه عملیات‌های پدافندی حضور تعیین کننده‌ای داشته است.

امیر موسوی ادامه داد: نقش هوانیروز ارتش در دوران دفاع مقدس بسیار تعیین کننده است، از اقدامات مؤثر شهید شیرودی و همرزمانش از اولین روزهای جنگ تا عملیات مرصاد و انتقال مجروهان و حضور کارآمد در تمامی عرصه‌های دفاع مقدس بسیار قابل توجه است.

فرمانده کل ارتش تصریح کرد: پدافند هوایی با اعضای خود تمام عملیات ۸ ساله دفاع مقدس را اداره کرد به نحوی که در آن فضای متشنج هیچ فرودگاهی بسته نشد و در طول آن سال‌ها امنیت ۲ میلیون پرواز تأمین شد.

امیر موسوی ادامه داد: دفاع مقدس جمع چهره اشداء علی الکفاریه انقلاب اسلامی در مقابل سلطه‌گران و رحمَاء بینهم در جمع مظلومان عالم است، چه خوب بود اگر می‌شد در یک جلسه از همه اجزای دفاع مقدس سخن گفت، از آن بسیجی تک تیرانداز تا سرلشکر فلاحی بالاترین مقام شهید نظامی دفاع مقدس، اگر می‌شد از گروه‌های کوچک شکار تانک تا بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین عملیات هوایی یعنی عملیات حمله به اچ ۳ سخن گفت چه خوب بود، از اولین پاسخ با ۱۴۰ فروند تا آخرین ضربه شصت در مرصاد، از انهدام کامل نیروی دریایی دشمن توسط نیروی دریایی ارتش در ۶۷ روز تا تپه‌هایی که بیش از دو هزار روز دست به دست شدند و انفجار گلوله روی آن‌ها آنقدر بود که قدشان کوتاهتر شد، از چذابه‌ای که برای هر وجبش یک شهید تقدیم شد تا بازپس‌گیری خرمشهر که تا چشم کار می‌کرد دست‌های بالارفته‌ای بود و پارچه‌های سفید و فریاد الدخیل.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: از مقاومتی که شهرها کردند در مقابل موشکباران و بمباران‌های ناجوانمردانه تا ساقط کردن بیش از ۷۰ فروند جنگنده در یک عملیات، از پاره کردن مغرورانه قطعنامه جلوی دوربین تا جمله ملتمسانه و اینک پذیرفتیم هر آنچه شما خواسته بودید. از روزی که دیوانه‌ای آمد سنگی انداخت و رفت تا طناب مرگی که به فرمان خداوند، شاه دزد به گردن دیوانه انداخت. افسوس که نمی‌شود در این زمان کوتاه این تابلوی شگفت را توضیح داد. نقاشی سحرآمیز دفاع مقدس آنقدر بیننده را محو جمال خود می‌کند که در توصیف تقریباً همه چیز را از یاد می‌برد.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه هیچ یک از عملیات‌های رزمندگان اسلام بدون چتر پدافند هوایی انجام نشد، افزود: پدافند هوایی تنها یگانی بود که علاوه بر حضور در جبهه‌های حق علیه باطل در تمامی شهرها و نقاط حساس و مهم با رژیم بعث می‌جنگید، همچنین کشف و شناسایی بیش از ۴۸ هزار هواپیما و بالگرد و انهدام ۶۵۲ فروند جنگنده در طول دفاع مقدس بخشی از کارنامه افتخارآمیز پدافند هوایی است.

امیر موسوی تصریح کرد: نیروی هوایی علاوه بر پشتیبانی هوایی تمامی عملیات‌های دوران جنگ و آسمان جنگ عملیات‌های ویژه‌ای نیز داشته است که هر کدام به دلیل تأثیر راهبردی، ارزش چندین عملیات بزرگ را دارند. عملیات کمان ۹۹ یا همان ۱۴۰ فروندی در همان روز اول باعث در هم ریختن محاسبات دشمن بعثی شد، عملیات حمله به الولید که پیچیده‌ترین عملیات هوایی است علاوه بر انهدام نیروی هوایی عراق در جنگ اراده‌ها ورق را به نفع نیروی هوایی ایران به هم زد.

وی بیان کرد: لازم به یادآوری است به گواهی اسناد موجود حامیان صدام دو بار در سال‌های ۶۲ و ۶۵ نیروی هوایی عراق را کاملاً بازسازی و نو کردند یعنی نیروی هوایی و پدافند هوایی ما موفق شدند دو نیروی هوایی دشمن را در طول جنگ منهدم کنند و با سه نیروی هوایی جنگیدند. خطوط مواصلاتی در طول جنگ و اسکورت ۱۰ هزار شناور تجاری و نفتکش و سالم به مقصد رساندن آن‌ها در حالی که اقتصاد ما وابسته به صدور نفت و واردات بود، اقدام راهبردی بسیار بزرگی محسوب می‌شود که هر چه زمان می‌گذرد عظمت و نقش آن در ایستادگی در برابر دشمن روشن‌تر خواهد شد.

وی افزود: پدافند هوایی ارتش صاحب قوی‌ترین شبکه و سامانه‌های جمع‌آوری اطلاعات و یکی از برترین شبکه‌های امن اطلاعاتی و از اولین‌ها و برترین‌ها در حوزه فرماندهی و کنترل در منطقه است. نیروی هوایی با وجود آن که قبل از انقلاب کاملاً وابسته به مستشاران و قطعات وارداتی بود، موفق شد با اداره ۸ سال جنگ و پس از آن ضمن استمرار پروازهای شبانه‌روزی و دفاع از آسمان و گشت هوایی و نیز ناوگان ترابری خود را سر پا نگه داشته و هر مأموریت واگذاری را با سربلندی به سرانجام برساند.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: حضور نیروی هوایی در دفاع از حرم، مجموعه‌ای از ایمان و شجاعت است، دانش و تخصص، تجربه و مهارت که درباره آن در زمان مقتضی صحبت خواهیم کرد، نیروی دریایی به عنوان یک نیروی راهبردی همچنان پرچم اقتدار ایران را در اقیانوس‌ها دارا است و با اعزام ۶۹ ناوگروه به خلیج عدن و آب‌های آزاد پرچمدار و احیاگر تمدن دریایی کشور است.

امیر موسوی تصریح کرد: نیروی دریایی با حضور در مناطق کمتر برخوردار و نیز کمک به توسعه شهرها و کانون‌های تمدنی سواحل مکران با استقرار چندین هزار نفر نیرو و خانواده‌های آن‌ها در شهرهای میناب، جاسک، کنارک و … طلایه‌دار توسعه سواحل مکران شده است. به برکت این حضور امروز امنیتی که در دریا داریم برخلاف بسیاری از منطقه عاریه‌ای نیست، کاملا بومی و ساخت ایران است و با اتکاء به دانش و توانایی صنعتگران صنایع دفاعی ایجاد شده، دریاهای ما امن بوده و حضور نمایشی ایادی استکبار و شیطان به سرکردگی آمریکای تروریست نمی‌تواند این امنیت مقتدرانه را خدشه‌دار کند.

امیر موسوی تاکید کرد: امروز استکبار جهانی ناچار است بایستد و خیزش تمدن ایران اسلامی به سمت دریا و اقیانوس‌های جهان و عرصه‌های اقتدارآفرین را در گام دوم انقلاب نظاره‌گر باشد؛ دشمن ناگزیر است ایرانی مستقل، آزاد، قدرتمند و اسلامی دانشمند را در مسیر رشد و توسعه شتابان تمدنی را نظاره‌گر باشد.

وی در پایان گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پرچمدار این حرکت مقتدرانه به سمت احیای تمدن دریایی ایران اسلامی خواهد بود؛ ناوگان بزرگ هواپیماهای بدون سرنشین ارتش با توانایی انجام ماموریت‌های متنوع عمودپرواز در دریا، شناسایی در زمین و دریا، بمب افکن، موشک انداز، رهگیری هوایی و انتحاری ی

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید