اظهارات ضدایرانی الهام علی‌اف

    کد خبر :991997
اظهارات ضدایرانی الهام علی‌اف

رئیس‌جمهوری آذربایجان با اشاره به حمله به سفارت این کشور در تهران در زمستان گذشته، به بیان برخی ادعاهای ضدایرانی پرداخت.

«الهام علی‌اف» رئیس‌جمهوری آذربایجان با اشاره به حمله به سفارت این کشور در تهران در زمستان گذشته، به بیان برخی ادعاهای ضدایرانی پرداخت.

وی در مراسم افتتاحیه چهارمین کنفرانس بین‌المللی «شکل دادن به ژئوپلیتیک اوراسیای بزرگ؛ از گذشته تا امروز گفت: «اکنون سفارت ما در ایران تعطیل است و این تصمیم من بود، زیرا برای من امنیت و جان مردم ما مهمتر از چیزی است که در ایران درباره آن فکر می‌کنند».

علی‌اف افزود: «اکنون روابط جمهوری آذربایجان و ایران در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد. پیش‌بینی اینکه آیا روابط در همین سطح باقی می‌ماند، بهبود می‌یابد یا تیره‌تر می‌شود، بسیار دشوار است».

وی ادامه داد: «از مقام‌های ایرانی چندین تماس دریافت کردیم. چند تماس تلفنی و ارتباطات دیگر و در آنها پیشنهادهایی برای عادی‌سازی روابط داشتیم، اما قطعا همانطور که گفتم خواسته‌های ما کاملاً مشروع و موجه است. اگر این خواسته‌ها برآورده شود، می‌توان در مورد عادی‌سازی صحبت کرد. اگر نه، پس نه. پس باز هم این انتخاب ما نبوده است. اما همه در ایران، همه باید بفهمند که زبان تهدید و ترور با آذربایجان کارساز نیست».

به گزارش ایلنا، رئیس‌جمهوری آذربایجان افزود: «هر چه زودتر آنها این موضوع را بفهمند، بهتر می‌توانیم نشانه‌های عادی‌سازی را ببینیم».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید