اطلاعیه شرکت تپ سی در مورد شکایت از اسنپ در شورای رقابت

    کد خبر :190845

شورای رقابت در جلسه ای که در تاریخ 27 آذر برگزار شد موضوع شکایت تپسی از انحصار طلبی اسنپ را بررسی کرد و در نهایت به رغم آنکه نیمی از اعضا به نفع تپسی رای داده بودن باش شکایت تپسی موافقت نکرد .

اما ماجرای این شکایت چیست ؟

بسیاری از رانندگان محترمی که با شرکت اسنپ کار می کنند با این محدودیت مواجه بوده اند که این شرکت آن ها را از کار کردن در اپلیکیشن های رقیب مانند تپ سی منع نموده و در صورت عدم پیروی از این تصمیم ، رانندگان را مجازات و اخراج می کند . تاسف بار اینکه مسوولان اسنپ فعالیت یک راننده در اپلیکیشن رقیب را با سوء استفاده از دسترسی خود به دستگاه تلفن آن راننده در می یابند .

شرکت تپ سی از همان آغاز نه تنها با این اقدام انحصارگرایانه مخالف بوده بلکه به هیچ وجه رانندگانی را که با شرکت کار می کنند برای فعالیت انحصاری در سامانه خود و یا برای خروج از سامانه های رقیب تحت فشار قرار نداده است . این موضوع به کرات هم مورد اعتراض رانندگان اسنپ و هم مورد اشاره بسیاری از رسانه ها قرار گرفته ، با این حال شرکت اسنپ به هیچ کدام از اعتراض ها و انتقادها پاسخ نداده است .

رانندگان تاکسی اینترنتی در همه کشورهای جهان این اختیار را دارند که همزمان از چند اپلیکیشن استفاده کنند و نظارت دقیق نهادهای تنظیم کننده فضای رقابتی در بازار ، این اجازه را نمی دهد که یک شرکت رانندگان را ملزم به استفاده  از یک اپلیکیشن خاص کند . دلیل آن واضح است . مدل کسب و کار شرکتهای تاکسی اینترنتی به شیوه ای نیست که یک راننده رابطه استخدامی با آن شرکت داشته باشد و رانندگان نیز ، مانند مسافران ، مشتریان این شرکت ها به شمار می آیند .

تپسی اعتقاد دارد بخش مهم اعضای محترم شورای رقابت با نگاهی دقیق تر به مدل این کسب و کار و روال ها و مقررات جهانی آن قطعا رای به آزادی انتخاب رانندگان در استفاده از اپلیکیشن های مختلف درخواست تاکسی خواهند داد . از این رو تپ سی تمام تلاش خود را برای فراهم کردن فضای استدلال مناسب و تجدید نظر در این حکم متمرکز خواهد کرد با این هدف که آزادی انتخاب رانندگان در استفاده از اپلیکیشن های درخواست تاکسی باعث توسعه فضای رقابتی در این عرصه شده و در نهایت به سود مسافران نیز تمام خواهد شد .

روابط عمومی تپ سی

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید