اطلاعیه دیتا سنتر ایرانی در خصوص حملات سایبری اخیر

    کد خبر :256595

در پی حملات سایبری گسترده اخیر که با استفاده از حفره امنیتی موجود در تجهیزات سیسکو سری 2000، 3000، 4000 در ایران و سراسر جهان رخ داد سرویس های اینترنتی هزاران سازمان و شرکت در سراسر جهان دچار اختلال گردید.
با توجه به اینکه عمده استفاده کنندگان تجهیزات مزبور اپراتورهای مخابراتی و دیتاسنترها بودند، بیشترین تاثیر این حملات برروی سرویسهای این شرکتها بوده است.
آمار و اطلاعات موجود نشان میدهد هدف اصلی این حمله کشور ایران نبوده است زیرا کمتر از 2 درصد از مجموع 195 هزار تجهیزات سیسکوی موجود در جهان که دارای حفره امنیتی فوق هستند در کشور ایران قرار دارند و آمریکا، چین، روسیه،ژاپن و انگلستان بیشترین آسیب پذیری را از حملات روز گذشته داشته اند.


براساس آمار و اطلاعات موجود از میان تعداد 3500 تجهیزات دارای حفره امنیتی 52 درصد مربوط به یک اپراتور مخابراتی و مابقی مربوط به سایر اپراتورها، دیتاسنترها، سازمانها و شرکتها می باشد.
لازم به ذکر است که هیچ یک از خدمات پهنای باند، وب هاستینگ، خدمات ابری و سرورهای اختصاصی این شرکت دچار اختلال نشده و از تعداد 34 تجهیز دارای حفره مذکور که برای خدمات colocation مورد استفاده قرار میگیرد تنها 6 تجهیز متعلق به افرانت بوده و مابقی متعلق به شرکتهای ارایه دهنده خدمات می باشد.
تعداد شرکتهای تحت تاثیر در دیتاسنتر افرانت 3 شرکت از بیش از هزار شرکت و سازمانی است که از خدمات دیتاسنتر افرانت استفاده می کنند.
لازم به ذکر است؛ با تلاش تیم فنی این دیتاسنتر ظرف 2 ساعت اولیه حمله بطور کامل تحت کنترل قرار گرفته و کلیه سرویس های تحت تاثیر به حالت اولیه بازگشته اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید