مایک پمپئو:

اطلاعات زیادی درباره حمله به نفتکش ایرانی ندارم

    کد خبر :624626

وزیر امورخارجه آمریکا در خصوص اطلاعات تکمیلی درباره حمله به نفتکش ایران اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: من این گزارش را دیده‌ام و اطلاعات بیشتری ندارم که اضافه کنم.

 

مایک پمپئو روز جمعه در گفت‌وگو با یک شبکه تلویزیونی محلی ایالت تنسی درباره حادثه نفتکش ایرانی گفت: من این گزارش را دیده‌ام و اطلاعات بیشتری ندارم که اضافه کنم.

پمپئو با اشاره به حمله ۱۴ سپتامبر به تاسیسات نفتی سعودی ادعا کرد: یک حمله مشخص از طرف ایران به پنج درصد عرضه جهانی انرژی صورت گرفت و ظیفه ما این است که منابع را برای توقف آن به کار گیریم.

به گزارش برنا، وزیر امورخارجه آمریکا مدعی شد: این کار برای آن است که تنش و ‌خطر کاهش یابد. بنابراین ما می توانیم از مردم آمریکا و اقتصاد جهانی محافظت کنیم.

پمپئو درباره تماس تلفنی دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا با همتای اوکراینی خود گفت: آنچه که رئیس جمهوری کوشید تا در تماس تلفنی انجام دهد، تهدید ناشی از فساد در اوکراین بود که برای مدت طولانی قابل ملاحظه و واقعی است.

وی افزود: تمرکز ما بر این بود که تهدید ناشی از فساد را کاهش دهیم. این چیزی بود که رئیس جمهوری انجام داد و ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین هم تاکید کرد که هیچگونه فشاری برای این مطالبه وجود نداشته است.

وزیر امورخارجه ترامپ تاکید کرد: واشنگتن برای حمایت از اوکراین در این زمینه آماده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید