اشتباهاتی که هنگام شارژ گوشی هوشمند مرتکب می‌شویم

    کد خبر :973523
شارژ گوشی هوشمند

باتری بخش مهم هر گوشی هوشمند است و اگر طولانی از دستگاه استفاده کنید، شارژ خود را از دست داده و نیاز است تا مجددا به شارژ آن بپردازید.

بازتاب-اما باید بدانید که شارژ کردن تلفن هوشمند به شکل ساده و بدون توجه به موارد مهمی که باید رعایت کنید، اشتباه بزرگی بوده که خطری برای باتری گوشی‌ هوشمند شما است. در این مطلب قصد داریم به اشتباهاتی بپردازیم که هنگام شارژ تلفن هوشمند مرتکب آن می‌شویم و این ممکن است عواقبی را به دنبال داشته باشد.

چگونه تلفن هوشمند خود را به درستی شارژ کنیم

اشتباهات زیادی وجود دارد که ممکن است هنگام شارژ کردن باتری دستگاه تلفن همراه خود مرتکب شوید. اما این بار روی سه مورد برتر تمرکز خواهیم کرد. تا جایی که می‌توانید از این خطاها اجتناب کنید تا طول عمر دستگاه افزایش یابد و نیاز به تعویض گوشی شما به تاخیر بیفتد.

 شارژ گوشی هوشمند

استفاده از شارژر اصلی دستگاه

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهی که افراد مرتکب آن می‌شوند، استفاده از شارژرهای تقلبی و غیراصلی است. بیشتر تولیدکنندگان در باکس خرده فروشی شارژر و آداپتور شارژ را قرار می‌دهند که دیگر نیاز به نسخه کپی و غیراصل پیدا نخواهید کرد. مگر اینکه برندی در باکس قرار نداده و برای آن هم باید به دنبال شارژر و آداپتور اصل بروید.

سعی کنید اجازه ندهید شارژ تمام شود

به گفته کارشناسان اگر باتری گوشی 20 درصد شد باید آن را به شارژر متصل کنید. همچنین هنگام شارژ هم اگر به 80 درصد رسید بهتر بوده از شارژ گرفته شود. اما بسیاری به این موضوع توجه نداشته گوشی را در شارژ کمتر از 20 درصد یا خاموش شدن شارژ می‌کنند. همچنین منتظر می‌مانند شارژ به 100 درصد رسیده تا از شارژ خارج کنند. پیشنهاد همانی است که گفته‌ایم، یعنی اگر شارژ پس از استفاده طولانی به 20 درصد رسید آن را به شارژ متصل کرده و هنگامی که به 80 درصد رسید از شارژ خارج کنید.

شارژر را بلافاصله از پریز خارج کنید

گوشی‌های هوشمند امروزی این قابلیت را دارند پس از اینکه شارژ به 100 درصد رسید، شارژ را متوقف می‌کنند اما این به معنای آن نیست هیچ شارژی صورت نمی‌گیرد. بالعکس اگر اجازه دهیم باتری کم شود، برای بازیابی ظرفیت باتری دوباره روشن می‌شود. ما همچنین به شما توصیه می‌کنیم از گوشی هوشمند در حالی که هنوز در حال شارژ است استفاده نکنید.

این بدان دلیل بوده که تلفن هوشمند برای شارژ باتری دو برابر کار نمی‌کند و در عین حال کاهش می‌یابد. علاوه بر این، همه اینها می‌تواند به سلول‌های باتری آسیب رسانده و در نتیجه، هم مدت زمان و هم عمر مفید دستگاه تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

گرما به عمر باتری آسیب می‌رساند

دما علاوه بر عوامل ذکر شده در بالا نقش مهمی در استقامت و بهبود عمر باتری دارد. در واقع، این احتمالاً بزرگ‌ترین تهدید برای سلامت طولانی مدت باتری‌ها است. دمای بالا به باتری فشار وارد می‌کند و باعث می‌شود که ظرفیت باتری بسیار سریع‌تر از زمانی که در دمای متوسط ذخیره می‌شود از دست رود.

در هنگام شارژ گوشی را مورد استفاده قرار ندهید

شارژ گوشی هوشمند

بازی یا تماشای ویدیو در حین شارژ بسیار مضر است زیرا باعث می‌شود چرخه‌های شارژ دچار مشکل شود. باعث گرم شدن باتری گوشی هوشمند شده و به سختی می‌تواند به آن آسیب برساند.

5 نکته برای به حداکثر رساندن عمر باتری تلفن هوشمند

  • از شارژ برای یک چرخه کامل (0-100٪) و یک شبه اجتناب کنید. در مقابل، گوشی هوشمند خود را با شارژ جزئی بیشتر شارژ کنید.
  • پایان دادن به شارژ در 80-90٪ برای باتری سالم‌تر از شارژ کردن 100٪ است.
  • وقتی گوشی هوشمند شما خنک است، از فناوری شارژ سریع با دقت استفاده کنید.
  • گرما قاتل شماره یک باتری‌ها است. گوشی خود را از نقاط داغ دور نگه دارید و هنگام شارژ آن را نپوشانید.
  • برای به حداقل رساندن گرما و چرخه‌های کوچک، از انجام بازی‌های شدید، پخش فیلم یا انجام کارهای سنگین دیگر در حین شارژ خودداری کنید.
0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید