اسپیس ایکس ماهواره شناسایی جدیدی را پرتاب کرد/فیلم

    کد خبر :885260
اسپیس ایکس ماهواره شناسایی جدیدی را پرتاب کرد

شرکت اسپیس ایکس ماموریت NROL-87 را سوار بر موشک فالکون ۹ به فضا فرستاد.

اسپیس ایکس یک ماهواره جاسوسی (spy satellite) ایالات متحده را (۲ فوریه) در دومین پرتاب از سه پرتاب برنامه ریزی شده در یک بازه زمانی چهار روزه به مدار زمین فرستاد.

اسپیس ایکس ماموریت پرتاب دفتر ملی شناسایی-۸۷ (NROL-87 ) را برای دفتر ملی شناسایی(NRO) پرتاب کرد. ماموریت پرتاب دفتر ملی شناسایی-۸۷ سوار بر موشک فالکون-۹ اسپیس ایکس و از پایگاه “SLC-4E” در پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ در کالیفرنیا پرتاب شد.این پرتاب ۲ فوریه در ساعت ۱۲:۲۷ بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی اقیانوس آرام (۲۳:۵۷ به وقت تهران) رخ داد.

ماموریت “NROL-87” دومین ماموریت از سه ماموریتی است که برای پرتاب این هفته برنامه‌ریزی شده است. این ماموریت پنجمین پرتاب کلی اسپیس ایکس در سال و اولین پرتاب از وندنبرگ بود. این پرواز از یک تقویت کننده کاملاً جدید به نام B1071 بهره می‌برد.

پایگاه اسپیس دراین باره نوشت: حدود هشت دقیقه از پرتاب، اولین مرحله موشک فالکون ۹ در منطقه فرود ۴ وندنبرگ فرود آمد و به زمین بازگشت و در همان زمان مرحله فوقانی موشک به حمل NROL-87 به مدار ادامه داد. مشخص نیست این ماهواره جاسوسی در آنجا چه خواهد کرد. فعالیت‌ها و ابزارهای آن مانند بیشتر فضاپیماهای دفتر ملی شناسایی طبقه‌بندی شده است.

دفتر ملی شناسایی یک سازمان دولتی است که بخشی از وزارت دفاع ایالات متحده است. دفتر ملی شناسایی از زمان تشکیل آن در سال ۱۹۶۱ مسئول ماهواره‌های شناسایی ایالات متحده است. هر سال، دفتر ملی شناسایی محموله‌های جدیدی را به فضا پرتاب می‌کند و ماموریت‌های بیشتری در سال جاری پس از NROL-87 پرتاب خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، ماهواره شناسایی (reconnaissance satellite) یا ماهواره اطلاعاتی که به‌صورت غیررسمی و عام به عنوان ماهواره جاسوسی نیز از آن یاد می‌شود، یک نوع ماهواره دیدبانی زمین یا ماهواره مخابراتی است که برای منظورهای نظامی یا شناسایی استفاده می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید