اسپیس ایکس استارشیپ های متعددی برای پرتاب دارد

    کد خبر :1035334
استارشیپ

ایلان ماسک تایید کرده است که نسل بعدی موتور رپتور به اندازه کافی قوی است که نیازی به سپر حرارتی ندارد. همچنین دارای کشش بیشتر و بسیاری از پیشرفت‌های دیگر خواهد بود.

بازتاب- این میلیاردر آمریکایی تایید کرد که حداقل چهار موشک استارشیپ از قبل مونتاژ شده و آماده پرتاب هستند و عکسی را نیز منتشر کرد. موتور رپتور در حال حاضر به Starship اجازه می‌دهد بیش از دو برابر نیروی محرکه Saturn V داشته باشد. زندگی نامه والتر ایزاکسون از ایلان ماسک بیان می‌کند که ایلان ماسک و اسپیس ایکس در حال بررسی ایده‌های مختلفی هستند، مانند حذف کل منیفولد گاز سوخت داغ و ترکیب پمپ سوخت با دوربین اصلی انژکتور. ایلان ماسک به تیم خود گفت که تمام لوله‌ها، سنسورها و منیفولدهای مشکوک حذف شده‌اند.

عملکرد موتور رپتور در حال حاضر بسیار خوب است، اما نسخه LEET 1337 حتی فشار محفظه بالاتری خواهد داشت که نیروی رانش بیشتری را فراهم می‌کند. موتورهای اسپیس ایکس LEET 1337 ساده‌تر، سبک‌تر و ارزان‌تر خواهند بود. انتظار می‌رود اسپیس ایکس بتواند آنها را ده برابر سریع‌تر از امروز تولید کند. استارشیپ در حال حاضر 6 موتور دارد، اما ایلان گفت که آنها 3 موتور را اضافه خواهند کرد تا 9 موتور برای مرحله بالایی استارشیپ به دست آورند.

 

استارشیپ

 

اسپیس ایکس آینده ممکن است دارای 3 موتور رپتور اضافی برای افزایش ظرفیت بار باشد. حال باید دید استارشیپ‌های بعدی ایلان ماسک می‌توانند این کارآفرین جنجالی آمریکایی را به هدف خود نزدیک کند. پیشتر استارشیپی با 33 موتور رپتور به فضا پرتاب شد اما به فضا نرسید و در جلو به انفجار رسید. به هر حال جهت کسب جزئیات بیشتر باید منتظر اخبار موثقی از سوی اسپیس ایکس بود.

اسپیس ایکس شرکت فضایی ایلان ماسک بوده که رویای خود را برای رسیدن به سیارات دیگر دنبال می‌کند. تاکنون با این شرکت پروژه‌های بزرگی را انجام داد و حال نوبت به استارشیب با موتورهای قوی رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید