بازتاب ایران

اسپوتنیک: مسکو اجازه نمی دهد ایران بمب هسته ای بسازد/ فارن‌پالیسی: حملات اسرائیل بی نتیجه است/ رویترز: آمریکا به کشورهای منطقه درباره مذاکرات توضیح داد/ وال‌استریت‌ژورنال: دانشجویان ایرانی از پاییز وارد آمریکا می شوند

    کد خبر :805657

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل خبرگزاری اسپوتنیک، نشریه فارن‌پالیسی، خبرگزاری رویترز و روزنامه وال‌استریت‌ژورنال تأکید بر موضوعاتی چون مسکو اجازه نمی دهد ایران بمب هسته ای بسازد، حملات اسرائیل بی نتیجه است، آمریکا به کشورهای منطقه درباره مذاکرات توضیح داد، دانشجویان ایرانی از پاییز وارد آمریکا می شوند، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

اسپوتنیک: مسکو اجازه نمی دهد ایران بمب هسته ای بسازد

برنامه هسته ای ایران و توافق پیش روی ایران و قدرت های جهانی موضوع مورد توجه رسانه های مختلف بین المللی است، مواضع کشورهای مختلف در این میان از سوژه های خبر ساز است.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره نوشت: نماینده روسیه می گوید مسکو به ایران اجازه نمی دهد تحت هیچ شرایطی بمب هسته ای داشته باشد.

در ادامه اشاره شده است که این هفته امضاء کنندگان باقی مانده برجام بار دیگر در تلاش برای بازگرداندن ایران و آمریکا به توافق هسته ای 2015 در میز مذاکره حاضر شدند.

همچنین افزوده است: نماینده روسیه به آینده مذاکرات خوش بین است و این را به عنوان برداشت شخصی خود مطرح کرده است.

مذاکرات هسته ای

 

در پایان این خبرگزاری از قول نماینده روسیه ابراز امیدواری کرده است که ایران و آمریکا پس از بازگشت به توافق به طور خودکار به دیدار مستقیم روی می آورند.

فارن‌پالیسی: حملات اسرائیل بی نتیجه است

خرابکاری در تاسیسات هسته ای نطنز که در هفته های اخیر در کانون اخبار رسانه های مختلف بوده است، همچنان خبرساز است، تبعات و پیامدهای آن همچنان در کانون توجه رسانه ها قرار دارد.

نشریه فارن‌پالیسی در باره این خرابکاری و تبعات آن نوشت: خرابکاری اخیر در برنامه هسته ای ایران بسیار دیدنی بوده است اما از نظر استراتژیک منسجم نبوده است.

این نشریه مدعی است: فعالیت های مخفیانه اسرائیل در داخل ایران بدون شک تولید مواد مورد نیاز ایران برای ساخت بمب را به تاخیر انداخته است.

همچنین در ادامه آورده است: جاسوسان اسرائیلی موفق شده اند با استفاده از مسلسل خودکار یک دانشمند هسته ای ایران را ترور کنند و با جاسازی مواد منفجره در نطنز این سایت هسته ای را مورد حمله قرار دهند.

این رسانه معتقد است این فعالیت ها اگر چه چشمگیر است، حتی با کمک تحریم های ایالات متحده نتوانسته است ایران را از آنچه این رسانه جاه‌طلبی هسته ای می نامد منصرف کند.

حمله اسرائیل

در پایان این نشریه چنین نتیجه گرفته است: فعالیت های انجام شده نتوانسته است ایران و آمریکا را از میز مذاکره دور کند و فقط باعث شده است ایران سطح غنی سازی خود را ارتقاء دهد.

رویترز: آمریکا به کشورهای منطقه درباره مذاکرات توضیح داد

مذاکرات ایران و آمریکا درباره توافق هسته ای برای کشورهای منطقه مخصوصاً کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس از اهمیت خاصی برخوردار است.

خبرگزاری رویترز در این باره نوشت: ایالات متحده به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس توضیح می دهد که طرف های مذاکره ایران به دنبال مذاکره هسته ای هستند.

این خبرگزاری ادامه داده است: قدرت های جهانی و ایران روز سه شنبه تلاش کردند تا سرعت تلاش ها برای بازگشت واشنگتن و تهران به توافق هسته ای 2015 را تسریع کنند، زیرا ایالات متحده به متحدان عرب خلیج فارس در مورد وضعیت مذاکرات اطمینان داده است.

این رسانه مدعی است که اختلافات اصلی درمورد این است که ایالات متحده چه تحریم هایی را باید حذف کند، ایران چه اقداماتی را برای از سرگیری تعهدات خود برای مهار برنامه هسته ای باید انجام دهد.

مذاکرات هسته ای

در پایان این خبرگزاری این طور نتیجه گرفته است که دشوارترین قسمت برای ایالات متحده این که متحدان عرب خود را متقاعد کند، بازگشت به برجام گام نخست برای رسیدن به یک توافق طولانی تر و قوی تر و پرداختن به برنامه های موشکی و منطقه ای ایران است.

وال‌استریت‌ژورنال: دانشجویان ایرانی از پاییز وارد آمریکا می شوند

محدودیت های کرونایی در سراسر دنیا برای انجام امور عادی مانع ایجاد کرده است، دانشجویان بین المللی بخش مهمی از این جوامع محدود شده هستند.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در این باره نوشت: ورود دانشجویان از چین، ایران، برزیل و آفریقای جنوبی در پاییز امسال به ایالات متحده امکان پذیر می شود.

در ادامه آمده است: اگر پردازش ویزا ادامه یابد، معافیت از ممنوعیت سفر می تواند منجر به بازگشت دانشجویان بین المللی شود.

همچنین از قول وزارت امورخارجه ایالات متحده آمده است: دانشجویان و دانشگاهیان، همچنین روزنامه نگاران و چند گروه دیگر از افراد کشورهای فوق می توانند با ویزاهای مناسب به ایالات متحده وارد شوند.

کرونا

در پایان این روزنامه به رفتار مشابه دونالد ترامپ در تابستان سال گذشته درباره دانشجویان انگلستان، ایرلند و اروپا اشاره می کند و افزوده است که این موارد تحت عنوان “معافیت های منافع ملی” صورت می گیرد به این معنی که دولت تشخیص داده است اجازه داده به این افراد به نفع منافع ایالات متحده است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید