بازتاب ایران

اسپوتنیک: ظریف نامزد ریاست جمهوری نیست/ آروتزشوا: آمریکا باید تحریم های بانکی را حذف کند/ نیویورک پُست: آمریکا سلاح های ایرانی را ضبط کرد/ اسپوتنیک: کنسولگری ایران در کربلا دچار آتش سوزی شد

    کد خبر :808750

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل خبرگزاری اسپوتنیک، کانال آروتزشوا و روزنامه نیویورک پُست تأکید بر موضوعاتی چون ظریف نامزد ریاست جمهوری نیست، آمریکا باید تحریم های بانکی را حذف کند، آمریکا سلاح های ایرانی را ضبط کرد، کنسولگری ایران در کربلا دچار آتش سوزی شد، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

اسپوتنیک: ظریف نامزد ریاست جمهوری نیست

در ماه های اخیر گمانه زنی هایی درباره احتمال حضور محمدجواد ظریف به عنوان نامزد ریاست جمهوری در انتخابات 1400 وجود داشته است.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره نوشت: پس از انتشار فایل صوتی آقای ظریف که در آن از شهید سلیمانی و سپاه پاسداران انتقاد کرده بود، روز یکشنبه به نقل از یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی گزارش شده است که ظریف به هیچ وجه نامزد ریاست جمهوری نخواهد شد.

در ادامه به نقل از عضو کمیسیون امنیت ملی آمده است: آقای ظریف که برای توضیح درباره فایل صوتی در جلسه حضور داشته است، تاکید کرده است قصد نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری را ندارد.

انتخابات ریاست جمهوری

در پایان این خبرگزاری نتیجه گرفته است که آقای ظریف علی رغم آن که در نامه رسمی جبهه اصلاحات که در کنار آقایان اسحاق جهانگیری و محسن هاشمی به عنوان گزینه معرفی شده است، وی قصد نامزد شدن در انتخابات را ندارد.

آروتزشوا: آمریکا باید تحریم های بانکی را حذف کند

با توجه به گمانه زنی هایی که درباره مذاکرات وین و لغو برخی از تحریم های ایران توسط دولت آمریکا وجود دارد، این که کدام بخش از تحریم ها لغو و کدام بخش باقی می ماند برای همگان سوال است.

کانال آروتزشوا در این باره نوشت: ایران خواهان لغو تحریم های بانکی است، رئیس کل بانک مرکزی ایران خواستار حذف تحریم های بانکی علیه جمهوری اسلامی ایران است.

در ادامه آمده است: آقای همتی روز یکشنبه خواهان لغو تحریم های بانکی ایران شده است، وی گفته است: ما بررسی خود را به روش های خود انجام خواهیم داد و من شخصاً به روند مذاکرات امیدوار هستم.

همچنین افزوده است: مشخص نیست آزاد سازی وجوه به صورت یکجا انجام می شود یا به صورت مرحله ای، اکنون یک میلیارد دلار برای استفاده بشردوستانه آزاد می شود که می تواند برای ایجاد حسن نیت مفید باشد.

تحریم

در پایان این کانال معتقد است که ایران از خواسته خود که لغو تحریم ها و بازگشت سرمایه های بلوکه شده است کوتاه نمی آید.

نیویورک پُست: آمریکا سلاح های ایرانی را ضبط کرد

اخباری درباره توقیف یک کشتی ایرانی در دریای عرب منتشر شده است که توسط نیروی دریایی ارتش ایالات متحده توقیف شده است.

روزنامه نیویورک پُست در این باره نوشت: کشتی ایرانی حامل سلاح برای یمن متوقف شد، این روزنامه مدعی است در کشتی ایرانی مقدار زیادی سلاح تهاجمی مخفی شده بوده است.

در ادامه آمده است: این کشتی در نوار شمالی دریای عرب و در نزدیکی عمان و پاکستان قرار داشته است، تسلیحات زیر عرشه کشتی و در داخل پلاستیک های سبز بسته بندی شده بودند.

این روزنامه مدعی شده است که این سلاح ها شامل: 3000 قبضه کلاشنیکوف چینی و صدها مسلسل سنگین، اسلحه تک تیرانداز، موشک های ضد تانک هدایت شونده ساخت روسیه و چند صد پرتابگر نارنجک و منور بوده است.

یمن

این روزنامه در پایان اشاره کرده است که این کشتی فاقد تابعیت بوده است و تحقیقات درباره مقصد آن ادامه دارد و ایران پیش از این نیز ارسال سلاح برای یمن را رد کرده است.

اسپوتنیک: کنسولگری ایران در کربلا دچار آتش سوزی شد

روز یک شنبه ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد که کنسولگری ایران در کربلا را نشان می داد که در آتش می سوزد.

خبرگزاری اسپوتنیک درباره این آتش سوزی نوشت: آتش سوزی در کنسولگری پس از کشته شدن یک فعال عراقی به نام ایهاب الوزنی آغاز شد، گزارش شده است که کنسولگری کربلا ضمن ابراز تسلیت و همدردی کشته شدن این او را محکوم کرده است.

افزوده است: الوزنی در یک حمله مسلحانه کشته شده است، روزنامه تایمز اسرائیل مدعی شده است وی از مخالفان نفوذ ایران در عراق بوده است.

کربلا

در پایان این خبرگزاری تاکید کرده است که کنسولگری کربلا درگذشت وی را تسلیت گفته است و اقداماتی از این دست را باعث ناامنی بیشتر و بی ثباتی در عراق دانسته است.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید